Driven kundkoordinator till Stockholmskontoret

Driven kundkoordinator till Stockholmskontoret

Arbetsbeskrivning

Corporate Fiber är ett innovativt, ungt och framgångsrikt företag. En modern arbetsgivare som erbjuder bra anställningsvillkor. Vi arbetar med moderna digitala system i centralt belägna kontor. Vår filosofi är att anställa de bästa för varje uppgift med förutsättningarna att växa med oss i stark teamkänsla. Stor möjlighet att påverka och utveckla rollen, som ungt bolag utvecklas vi snabbt. Vi känner glädje och tillfredsställelse med vad vi håller på med.
Corporate Fiber är en ”in-building operator”. Det innebär att vi bygger, äger och opererar fibernät och radionät i kommersiella fastigheter. Robust, pålitligt, kostnadseffektivt. Datadrivet, högpresterande, IoT-vänligt och redo för 5G. Vår modell sätter fastighetsägaren och hyresgästerna i centrum och till våra kunder räknas flera av Sveriges största fastighetsbolag såsom Humlegården, Klövern, Stena Fastigheter och Wallenstam. Våra innovativa lösningar banar vägen för morgondagens teknik, nya intäkter till fastighetsägarna och väsentligt högre kundnytta för hyresgästerna. Corporate Fiber backas av ledande investerare inom finans och fastigheter.

Rollbeskrivning / ansvarsområden:
Vi söker en person med tydligt servicefokus som kommer agera spindeln i nätet i dialogen med alla lokalhyresgäster som finns i fastigheter med Corporate Fibers lösning. Rollen som kundkoordinator innebär att hålla ihop och styra den löpande dialogen med hyresgästerna i samverkan med Corporate Fibers organisation och berörda fastighetsägare.


Arbetet utförs främst per telefon, epost och i Corporate Fibers stödsystem PropView® (egenutvecklad plattform för digital förvaltning) samt Jira (ärendehanteringssystem). Arbetet innebär även kundbesök, och försäljning är ett naturligt inslag i rollen.


Arbetet utgår från vårt kontor på Regeringsgatan 111 i Stockholm, med möjlighet till distansarbete hemifrån, särskilt under Covid-19. Anställningen kommer inledas med en ordentlig introduktion till Corporate Fiber, utbildning i våra lösningar, hur vi arbetar och Dina arbetsuppgifter.

Färdigheter / bakgrund:
Du har naturlig servicekänsla med dokumenterad erfarenhet av kundrelationer, gärna med inslag av sälj.



Initiativförmåga, positiv inställning till arbetet och utmaningar är mycket viktigt, vi arbetar som ett tight team där alla bidrar med bra energi och ansvarstagande för helheten.



Förmåga att förstå och intresse för teknik på tillräcklig nivå för att pedagogiskt kunna förklara Corporate Fibers lösningar och kundnytta.



Mycket god förmåga att kommunicera på svenska i såväl skrift som tal är ett krav.



God administrativ förmåga och uthållighet – ordning & reda är ett måste!



Gymnasieexamen är ett krav och vidareutbildning är meriterande – minst 3 års arbetslivserfarenhet.



Erfarenheter från telekom, IT eller fastighetsbranschen är meriterande, vi tror även att Du kan ha bakgrund från t.ex. media, rese och hospitality eller tjänsteinriktat start-up bolag.


Ansökan:
Din ansökan behöver vara inne senast den 9 december.
Ansökan sker till rekrytering@corporatefiber.se



Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


11 januari 2021

Innesäljare

8 januari 2021