Driven och självgående ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Är du den vi söker?
Vi söker för kunds räkning en ekonomiassistent. Uppdraget är en heltidstjänst under minst fyra – fem månader med start 1 mars.

Är du ekonomiassistent med erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra och är intresserad av nya spännande möjligheter? Skulle du beskriva dig själv som noggrann, drivande och självgående? Är du tillgänglig från 1 mars? Då är du den vi söker!

Uppdragsgivare: Randstad AB

Ort: Skellefteå

Omfattning: Heltid.

Arbetsbeskrivning
För att lyckas i rollen har du tidigare erfarenhet som ekonomiassistent och kan därmed snabbt sätta dig in i arbetet. I rollen som ekonomiassistent kommer du att hantera inkommande post, skanna fakturor, hantera kund- och leverantörsreskontra, arbeta med löpande redovisning, in- och utbetalningar, avstämningar samt bevakning av underlag. Du kommer även vara behjälplig med andra administrativa arbetsuppgifter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har någon form av eftergymnasial utbildning inom ekonomi, antingen på universitet, högskola eller YH/KY alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Du är flytande i svenska och engelska i både tal och skrift. Vidare har du erfarenhet och vana av att arbeta i något av de större affärssystemen, meriterande är erfarenhet av affärssystemet Scala.

Som konsult förväntas du snabbt komma in i nya organisationer och sätta dig in i olika kulturer och system på kort tid. Tjänsten innebär många kontakter och det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person är du analytisk och noggrann. Du är affärsmässig, drivande och van att arbeta självständigt. Därtill förväntas det att du levererar och bidrar med kompetens, effektivitet och erfarenhet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du självständig och har ett personligt engagemang och en god förmåga att effektivt driva ditt arbete och dina projekt framåt. Du har lätt för att samarbeta i team och är bra på att planera och organisera ditt arbete. Du är angelägen om att nå resultat och att hålla deadlines med hög kvalitet i ditt arbete. För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Om Randstad
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens näst största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt, dock senast 2017-02-12.

För information: Elin Johansson, elin.johansson@randstad.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Proffice Sverige AB -
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 26 januari 2017

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024