OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Funktionen E-commernce Merchandising är ansvarig för att maximera nätförsäljning och vinst genom att driva den bästa och mest inspirerande onlinebutiken. Detta görs genom kommersiell planering, koordinering, verkställande och strategisk lagerplanering. Du blir en del av en av onlinemarknaderna och ansvarar för ett av koncepten. Du kommer att vara den som förbättrar och bidrar till en kontinuerlig tillväxt på din marknad!
OM TJÄNSTEN
Här erbjuds du:
* Möjligheten att få in en fot på ett globalt företag
* En öppen, snabbföränderlig, flexibel, human och rolig arbetsplats!
* Nära samarbete med kollegor i ditt eget team samt med andra funktioner både inom onlineförsäljning och i övriga organisationen.
* Ett bolag med start företagskultur, mycket framåtanda och stark tro på en digital framtid!
* Flexibla arbetstider och möjlighet till arbete hemifrån (vilket alla gör just nu)
ARBETSUPPGIFTER
* Driva onlineförsäljningen för ditt koncept varje vecka genom att analysera dina försäljningssiffror, vidta och genomföra åtgärder enligt de möjligheter, utmaningar och prioriteringar som identifierats
* Sätta den bästa strategiska kommersiella planen pre-season och in-season för ditt koncept baserat på din kund, försäljningsresultat, kommersiell tro och tidigare learnings
* Hantera lagernivåerna i ditt koncept strategiskt genom att justera inköp, kontrollera lagerhållning och genomföra lämpliga kostnadsreduktioner under hela säsongen
VI SÖKER DIG SOM
* Har erfarenhet av e-commerce
* Har erfarenhet av att arbeta i en sälj- och resultatinriktad miljö
* Har en akademisk utbildning inom business eller engineering
* Har erfarenhet av Google Analytics
* Besitter goda kunskaper i excel och generellt intresse av att arbeta i olika system
* Har goda kommunikativa kunskaper i engelska
Som person är du analytisk, drivs av att se konkreta resultat och brinner för kunden. Du är flexibel och anpassningsbar och har lätt för att samarbeta med andra människor.
Övrig information
* Start och uppdragslängd: 2021-01-12 - 2021-04-12, med goda chanser till förlängning
* Omfattning: Heltid, 40 timmar i veckan
* Placering: Stockholm, arbete hemifrån
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231