E-handelsstöd till upphandlingsenheten

E-handelsstöd till upphandlingsenheten

Arbetsbeskrivning

Upphandlingsenheten ansvarar för kommunens upphandlingsprocess och de kommunövergripande avtalen. Tillsammans med verksamheterna på olika sektorer leder upphandlingsenheten upphandlingar avseende sektorsspecifika ramavtal, objektsspecifika upphandlingar samt förnyade konkurrensutsättningar. Upphandlingsenheten har systemansvar för kommunens e-handelssystem Proceedo och e-handel är en stor del av inköpsprocessen. Enheten arbetar även med utbildning internt.

Du kommer att ingå i ett team av engagerade och kunniga kollegor, där alla har stort fokus på verksamhetens uppdrag och utveckling. Vi har en prestigelös kultur med hög grad av samverkan och erfarenhetsutbyte. Det är viktigt att ha en bra balans mellan arbetsliv och privatliv. Du erbjuds möjlighet att kunna arbeta på distans och flexibilitet att kunna styra arbetstiden enligt årsarbetstid utifrån vad som är bäst för verksamheten.



ARBETSUPPGIFTER
I rollen som e-handelsstöd erbjuds du ett stimulerande och omväxlande arbete med många kontakter internt och externt. Arbetet är självständigt i nära samarbete med andra medarbetare inom kommunens verksamheter.

Tjänsten omfattar delar av systemadministration i Visma Proceedo. Som e-handelsstöd kommer du att arbeta tillsammans med vår systemförvaltare, våra upphandlare och nyckelpersoner för att fortsätta utveckla e-handelsområdet.

Du kommer att ansluta nya leverantörer i e-handelssystemet, lägga upp avtal, ge råd och stöd i inköps- och e-handelsfrågor och övervaka inköp- och fakturaflödet.

Du kommer även att få möjligheten att genomföra utbildningar internt.

I tjänsten ingår att vara behjälplig med övriga administrativa uppgifter samt diarieföring av handlingar. Du kommer att ansvara för kundmeddelanden och nyhetsbrev.

Du deltar i upphandlingsenhetens utvecklingsarbete tillsammans med dina kollegor.


KVALIFIKATIONER
Arbetsuppgifterna ställer krav på att kunna arbeta självständigt och att du kan planera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.

Som person har du lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter, är lösningsorienterad och ser förbättringspotentialer. Du är analytisk, har hög egen drivkraft och trivs med att arbeta i en stöttande och supportande roll. Eftersom rollen innebär mycket kontakter krävs att du är lyhörd, utåtriktad, har en god samarbetsförmåga och hög servicekänsla.

För tjänsten krävs det att du har:

• utbildning på lägst gymnasienivå.
• goda kunskaper och erfarenhet av att arbeta med Officepaketets alla delar och vana att jobba i olika IT-system.
• grundläggande kunskaper inom inköp.
• dokumenterad erfarenhet av arbete inom e-handel.
• mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.

Det är meriterade om du har:

• YH-utbildning inom inköp/ekonomi eller annan relevant utbildning.
• kunskap och erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation.
• erfarenhet att jobba i Visma Proceedo.
• hållit utbildningar och informationer.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.





ÖVRIGT
Kommunens vision lyfter fram ledorden hållbarhet, kreativitet och inflytande vilket genomsyrar vårt arbete. Vi är cirka 3 000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens cirka 42 000 invånare.

Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Vi vill främja en god arbetsmiljö där det går att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen ber vi dig skicka in din ansökan via den här länken, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Inför den här rekryteringen har vi redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda. Vi undanber oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lerums kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 januari 2021
  • Ansök senast: 9 februari 2021

Liknande jobb


Servicekoordinator - Scanjet i Sjöbo

30 november 2023

Administrativ koordinator

Administrativ koordinator

15 december 2023

Lotsplanerare, Gävle

Lotsplanerare, Gävle

13 december 2023