Ekonom inom kundreskontra till Sveriges ledande researrangör!

Ekonom inom kundreskontra till Sveriges ledande researrangör!

Arbetsbeskrivning

På det här bolaget brinner de för resor och upplevelserna man kan få med sig. Du kanske också brinner för att resa, men framförallt hoppas vi du brinner för ekonomi. Nu söker vi en ekonom som är social, prestigelös och vill vara med på en spännande resa. Sök tjänsten redan idag, och säkerställ din plats på detta flyg!

OM TJÄNSTEN
Som en del av en utvecklingsresa på bolaget söker vi just nu för deras räkning en vikarierande ekonom med fokus på kundreskontra som vill bli en del av den spännande resa som detta bolag är på.

I den här rollen kommer du tillhöra avdelningen Nordic Financial Shared Services som ingår i bolagets Finance-funktion. Avdelningen ansvarar för nordiska koncerngemensamma ekonomifunktioner som kund- och leverantörsreskontra samt hotellbetalningar och destinationsekonomi.

Till kundreskontrafunktionen söker vi nu en ekonom med brett ansvar för kundfakturering och inbetalningar. I ansvaret ingår även ansvar för leverantörsregistret avseende bankuppgifter.

Du erbjuds


* En dynamisk och positiv arbetsmiljö
* Eventuell chans till att stanna långsiktigt, förutsatt att samarbetet funkar för båda parter
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande


ARBETSUPPGIFTER
I rollen som ekonom inom kundreskontra kommer du:


* Tillsammans med dina kollegor i Norden ansvara för kundfakturering, kundinbetalningar, återbetalningar och support till deras nordiska försäljningsorganisation.
* Genomföra avstämningar av gruppbokningar samt support till gruppavdelningen i samband med detta.
* Hantering av agentbetalningar, påminnelsehantering, kontoavstämningar, bokföring och bokslutsarbete, samt viss kundkontakt.


En annan viktig del av det dagliga arbetet kommer att innefatta ansvar för att löpande uppdatera leverantörsregistret avseende bankuppgifter, samt att göra kontroller för att säkerställa att uppgifterna är korrekta.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna akademisk, med god teoretisk förståelse för redovisning och ekonomiprocesser
* Tidigare erfarenhet av arbete inom redovisning med god förståelse för finansiella system
* Tidigare erfarenhet av kundreskontra och gärna leverantörsreskontra
* Har goda kunskaper i MS Office, framför allt Excel, men även SharePoint, PowerPoint och Word
* Kan kommunicera på engelska i tal och skrift, samt kunna förstå de skandinaviska språken i tal och skrift.

Det är meriterande om du har erfarenhet av Microsoft Dynamics NAV, ExFlow, Readsoft eller MidOffice. Vidare är det ett plus om du har erfarenhet av digitalisering och automatisering inom leverantörsreskontraområdet.

För att passa in här och trivas ser vi att du som söker är prestigelös och samarbetar väl med dina kollegor och utanför teamet, vilket du ser som en självklarhet. Att anpassa sig snabbt till förändringar och nya förutsättningar gör du med lätthet, och du lär dig gärna nya rutiner och system. Du tar gärna initiativ och driver självständigt på dem i nära samarbete med ditt eget och andra team. Vidare tänker du gärna på nya digitala lösningar och att utveckla system för att effektivisera och förbättra.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid. Vikariat. Konsultuppdrag på 6 månader till att börja med.
* Placering: Centrala Stockholm. Du kommer arbeta på kontoret.
* Lön: Timbaserad månadslön
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kunds önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic Work.
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på sts01@academicwork.se under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 oktober 2021
  • Ansök senast: 21 november 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024