Ekonom med kunskap i lönehantering, start omgående

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Vi söker en kvalificerad ekonomiassistent med erfarenhet av lönehantering, uppdraget är inledningsvis ett konsultuppdrag med goda chanser till anställning hos vår kund. Företaget är verksamt inom däckindustrin och importerar däck från Asien som sedan säljs till grossister i Sverige. Tjänsten är placerad i Lund där du till din hjälp har en kontorsassistent. Företagets huvudkontor är placerat i Danmark och du har också ett nära samarbete med den danska ekonomiavdelningen.

Arbetsuppgifter

ansvar för den svenska lönehanteringen, från ax till limpa cirka 50 löner både tjänstemän och kollektivlöner hantering av reseräkningar, utlägg, pensioner, rapportering och kontrolluppgifter kopplat till lön bokföring av inbetalningar (merparten sker elektroniskt) kreditkontroll av nya och existerande kunder betalningspåminnelser hantering av inkasso, räntefakturering skattedeklaration avstämning skattekontot godkänna leverantörsfakturor


Lämplig bakgrund

För att passa i denna roll har du erfarenhet av att göra löner och tycker om att hjälpa till att svara på frågor som berör lön från personalen. Du är även van att hantera ovan angivna arbetsuppgifter inom ekonomi. Du har förståelse för att du i ditt arbete inte har hela överblicken i flödet inom ekonomi och är inte främmande för att eventuell kulturell skillnad finns mellan svenskt och danskt synsätt. I ditt dagliga arbete har du hjälp av en kontorsassistent som avlastar med enklare ekonomiuppgifter.

Som person är du kommunikativ och håller en hög kvalité i ditt arbete. Vidare är du ordningsam och trivs med många interna kontaktytor mot både svenska och danska kollegor. Har du erfarenhet av arbete med lön i Visma är det meriterande.

Så ansöker du Är detta din nästa utmaning ser vi gärna att du ansöker snarast då vi arbetar med löpande urval. Du söker tjänsten via www.sjr.se . Vi behandlar din ansökan konfidentiellt. Vid frågor kontakta ansvarig Konsultchef Carin Berntsson 040-665 51 04. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Elisabeth Khera
+46 404 55 19
Malin Vindenberg
+46 8-407 55 20, +46 707-471 59 11
Elisabeth Khera
+46 8 407 59 19
Pernilla Häglund
+46 8-407 55 42, +46 707-647 16 42
Patrik Asperö
+46 8-407 55 41, +46 707-647 16 41
Jannika Skoglund

Tomas Vinnersten

Sebastian Anderson

Tomas Vinnersten
+46 0406655105, +46 0766471614
Kristina Bennet
+46 040-6655103

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Marknadsmässig
  • tillsvidare Temporärt över 6 månader
  • Publicerat: 8 mars 2017

Besöksadress

Kungsgatan 48B
GÖTEBORG

Postadress

Box 7420
Stockholm, 10391

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024