Ekonomi och administration

Ekonomi och administration

Arbetsbeskrivning

Har du god erfarenhet av redovisning och lön och vill vara del av ett företag mitt i en spännande tillväxtresa? Är du en fena på att strukturera och dessutom självständig och van att leverera med hög kvalitet? Då kan detta vara tillfället du inte vill missa!
Optor AB grundades 2016 med huvudkontor i Stockholm som ett moderbolag till en växande grupp företag med olika verksamhetsinriktningar. Vi ska nu etablera en gemensam ekonomi – och redovisningsfunktion och söker därmed dig som vill jobba med ekonomi, lön- och redovisning på Optor AB och våra dotterbolag.
I rollen intar du en viktig och ny funktion hos oss där du huvudsakligen kommer att hantera lön, fakturering och redovisning för bolagen. Till rollen hör även att hantera tillhörande administrativa uppgifter.
Dina arbetsuppgifter inkluderar exempelvis:
Löpande bokföring och månadsbokslut
Hantering av skatter och momsredovisning
Självständigt ansvara för att hantera anställdas löner
Fakturering och kundfordringar
Hantera tillhörande administrativa uppgifter samt hantering av växeln



Vi är idag ca. 30 anställda inom bolagen. I din roll arbetar du i nära samarbete med VD, CFO och projektledare. Du har även kontakt med resterande medarbetare inom bolagen då du supporterar dina kollegor vid frågor, exempelvis vg lön. Tjänsten är placerad på vårt kontor i Tierp alternativt på vårt kontor i Bromma.
Om dig
Vi tror att du som söker:
Har en eftergymnasial ekonomisk utbildning
Har några års erfarenhet av redovisning samt av att köra lön
Hanterar månadsbokslut självständigt likväl som löpande bokföring, skatter och momsredovisning
Har goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel
Har goda kunskaper i svenska och engelska (tal och skrift)
Har du dessutom kunskaper i Visma och Fortnox ses det som meriterande



För att lyckas i rollen hos oss ser vi att du är noggrann och välstrukturerad. Du är serviceminded och trivs att arbeta både självständigt och i team. Du är vidare van att leverera med hög kvalitet vilket ställer krav på din förmåga att analysera och prioritera. Att hålla deadlines är för dig en självklarhet och du räds inte att ställa krav på dina medarbetare för att hålla dessa.
Vi erbjuder
Detta är en spännande roll för dig som har god erfarenhet av redovisning och lön, och som lockas av en tjänst där du redan från start ges goda möjligheter att vara med och påverka våra interna processer. Vi är på en tillväxtresa – i takt med att vi växer och i linje med din vilja och ditt driv kan andra arbetsområden komma att bli aktuella.


Vår vardag är fylld med ett stort engagemang och vi hoppas att du är lika nyfiken på framtiden som vi är!
Ansökan
Är du den vi söker? Då vill vi gärna komma i kontakt med dig!
Du ansöker genom att maila raymond.eriksson@optor.se och bifoga CV och personligt brev som anknyter till annonsen. Då urvalet sker löpande ser vi gärna att du inkommer med din ansökan snarast möjligt.
För frågor rörande rekryteringsprocessen, tjänsten eller företaget är du välkommen att kontakta Raymond Eriksson, raymond.eriksson@optor.se, 070–2620890.
Välkommen med din ansökan!
Om oss
Optor AB är ett moderbolag till en växande grupp företag med olika verksamhetsinriktningar. Optor AB tillhandahåller det som behövs för att dessa företag ska växa och utvecklas. Det kan vara allt ifrån försäljningsstöd, affärsutveckling, verksamhetsutveckling och processutveckling. Optor AB tillhandahåller också en gemensam plattform med tjänster såsom ekonomi/redovisning, avtalshantering, ledningssystem mm.
Besök gärna vår hemsida www.optor.se för mer information.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Optor AB BROMMA
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 maj 2020
  • Ansök senast: 30 juni 2020

Postadress

Ranhammarsvägen 28
BROMMA, 16102

Liknande jobb


16 april 2024

16 april 2024