Ekonomi-/redovisningsassistent till spännande myndighet

Ekonomi-/redovisningsassistent till spännande myndighet

Arbetsbeskrivning

Har du minst två års arbetslivserfarenhet som ekonomi- /redovisningsassistent och trivs i en stöttande roll? Då ser vi fram emot din ansökan!

Om uppdraget

Vår kund är en statlig myndighet med ett viktigt samhällsuppdrag. Myndigheten samarbetar med andra myndigheter och aktörer inom Sverige men också internationellt. Din arbetsplats kommer vara belägen på Gärdet i Stockholm och tjänsten är på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Uppdraget är inledningsvis på 6 månader med goda chanser till förlängning.

Dina arbetsuppgifter

I rollen som ekonomi- /redovisningsassistent kommer du att arbeta med löpande ekonomiarbete, bland annat leverantörsreskontra, granska reseräkningar samt hantera utlägg och vissa kontoavstämningar. Vidare kommer du i ditt arbete vara ett stöd avseende budget, prognoser och uppföljning. Du kommer också att stötta controllers med utarbetande av rutiner, manualer, lathundar och liknande.

För att trivas i rollen som ekonomi- /redovisningsassistent ser vi att du som person är strukturerad, ordningsam och trivs i en stöttande roll. Har du tidigare erfarenhet av att ha arbetat i SAP är det meriterande för tjänsten. För tjänsten är svensk medborgarskap ett krav.

I tjänsten kan resor inom Sverige att förekomma.

Dina kvalifikationer

- Högskoleutbildning inom ekonomi/redovisning eller likvärdig YH-utbildning
- Minst två (2) års arbetslivserfarenhet inom aktuellt yrkesområde
- Erfarenhet av granskning av reseräkningar
- Goda kunskaper i svenska och engelska avseende tal och skrift
- God datorvana
- Meriterande för tjänsten är erfarenhet av arbete i SAP


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare Johanna Nilsson-Hällerö, johanna.nilsson@bemannia.se eller Linda Solini, linda.solini@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 februari 2020
  • Ansök senast: 21 februari 2020

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Ekonomiassistent

Ekonomiassistent

1 oktober 2020

1 oktober 2020

Ekonomiassistent till Clockwork

Ekonomiassistent till Clockwork

1 oktober 2020