Ekonomiadministratör med erfarenhet av Agresso

Ekonomiadministratör med erfarenhet av Agresso

Arbetsbeskrivning

Vi söker en Ekonomiadministratör med erfarenhet av redovisning och Agresso till en samhällsviktig myndighet.
Som Ekonomiadministratör tillhör du en avdelning hos myndigheten som är en ekonomisk gren som brutits ut från kundens finansavdelning i och med att man har en annan typ av verksamhet jämfört med övriga organisationen. Avdelning har till uppgift att stödja underhållsingenjörer och enhetschefer.
Som Ekonomiadministratör hos enheten består uppgifterna även av att att stödja övriga ekonomer och jurister av uppföljning av underhållsavtal och avtal med entreprenörer. Uppföljning och redovisning vid månads- och årsbokslut ingår också. Arbetet består av ett flertal uppgifter som exempelvis hantering av olika typer av fakturor, skapa kundfakturaunderlag, medverka vid månads-, kvartals- och årsbokslut, göra kontoavstämningar med mera. Du kommer även att vara behjälplig i andra löpande ekonomiska arbetsuppgifter samt i viss mån olika ekonomiska utredningar. För rollen krävs följande erfarenhet/utbildning:
- Högskoleutbildning alt eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller redovisning
- Ekonomiassistent/Redovisningsekonom som tidigare varit delaktig i månadsbokslut med minst 2 års erfarenhet
- Minst 1 års erfarenhet av att ha arbetat med ekonomisystemet Agresso
- Goda kunskaper i Excel
- Erfarenhet från större organisation, meriterande med myndighets erfarenhet

Det är meriterande med följande:
- Erfarenhet som Redovisningsekonom med minst 5 års erfarenhet
- Erfarenhet av att ha arbetat med modulerna Huvudbok och Tid-och projekt i Agresso

Start efter godkänt säkerhetskontroll som tar ca 6-10 veckor, heltid, tillsvidare

Din ansökan

Låter rollen intressant och passande? Ansök i så fall omgående för vi intervjuar löpande och rollen kan tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Vi är flera rekryterare som hanterar rekryteringen av denna tjänst, vid frågor gällande den här rekryteringen eller tjänsten når du oss enklast på e-post info@quest.se

Vi kan enbart ta emot och bearbeta din ansökan genom att du registrerar ditt CV i vår portal. Med avseende på GDPR kan vi ej ta emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Uppdraget är en del av Quest Consulting personaluthyrning. Du kommer att vara anställd av Quest Consulting och arbeta som konsult hos vår kund.

Om Quest Consulting

Quest Consulting är ett auktoriserat konsultbolag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension. Vi är specialiserade inom IT, Teknik, HR, Administration och Ekonomi. Vår målsättning är att vara din personliga samarbetspartner och just därför är det så viktigt för oss att arbeta efter våra kärnvärden där våra ledord är att vara Personliga, Nyskapande och Professionella.

Kontaktpersoner på detta företaget

Quest Consulting

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Quest Consulting
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 augusti 2022
  • Ansök senast: 21 september 2022

Besöksadress

Upplandsgatan 7 11123 Stockholm
None

Postadress

Upplandsgatan 7
Stockholm, 11123

Liknande jobb


Avgiftshandläggare

Avgiftshandläggare

7 oktober 2022

Ekonomiassistent

7 oktober 2022

7 oktober 2022