Ekonomiansvarig på deltid sökes för kunds räkning

Ekonomiansvarig på deltid sökes för kunds räkning

Arbetsbeskrivning

Företagspresentation

Är du en driven, strukturerad och ansvarstagande ekonom? Då är det dig vi söker!
För kunds räkning söker vi nu en flexibel ekonomiansvarig med god chans till fortsättning. Intervjuer och urval kommer ske löpande - tveka inte med din ansökan!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Vi söker en Ekonomiansvarig med ett brett ansvar inom bokföring och redovisning. Du kommer i detta arbete jobba nära VD:n, tillika ägare, både inom dina ansvar samt att utveckla företagets strategi, kultur och processer. Du kommer att få vara delaktig i en resa att bygga bolag där din insats är avgörande!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
I rollen som Ekonomiansvarig kommer du att ansvara för både ekonomi och logistikrelaterade frågor. Alltså ett brett spektra från fakturering, ekonomiuppföljning, ekonomistyrning till interna processer och arbetssätt. Fokus är att bygga ekonomiprocessen men rollen innebär på sikt även affärsutveckling. Detta är ett mindre bolag och det innebär det att arbetsuppgifterna är av varierande karaktär både högt och lågt och att det är viktigt att du som söker tilltalas av detta.

Din profil

- Vi söker dig som har minst gymnasieutbildning med inriktning mot ekonomi. Det är en fördel med högskolexamen med lämplig inriktning, t.ex. industriell ekonomi eller civilekonom.
- Du har några års erfarenhet av ekonomiarbete inom exempelvis controlling eller redovisning.
- Du har mycket god datavana och goda kunskaper i Officepaketet, främst Excel.
- Du har också mycket goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift.
- Vi tror att du som söker har förmåga att bygga och skapa strukturer.

För att lyckas i rollen är viktigt att du är resultatorienterad och självgående. Du är inte rädd att ta för dig och driver ditt arbete på ett självständigt sätt i dialog med VD. Du är engagerad, vill påverka och medverka till ständiga förbättringar. Du är redo att ta dig an denna utmaning och inser att det är en unik möjlighet att få djupare kunskaper inom företagande och att driva verksamhet. Men du vet också att detta kräver prestigelöshet och ibland arbete utanför ditt eget område. Du har lätt att skapa och behålla relationer både internt och externt då du är tydlig, trygg och trovärdig.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Cecilia Alegria Furberg och nås på eller på

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 januari 2022
  • Ansök senast: 13 februari 2022

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


15 april 2024

9 april 2024