Ekonomiassistent 50% med statlig erfarenhet sökes

Ekonomiassistent 50% med statlig erfarenhet sökes

Arbetsbeskrivning

Är du en noggrann och lyhörd person som har minst fem års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent? Har du också god förståelse för statlig redovisning? Välkommen snarast med din ansökan

Om uppdraget

Vi söker omgående en ekonomiassistent till en tjänst på 50% för vår kund, en myndighet under Näringsdepartementet. Placering är vid myndighetens huvudkontor på Södermalm, beredskap att kunna arbeta hemifrån. Uppdraget beräknas starta omgående för att löpa till 31 oktober 2020. Det finns även möjlighet till förlängning.

Dina arbetsuppgifter

Arbetsuppgifterna för uppdraget innefattar bland annat arbete med avstämningar och korrigeringar av utbetalningar och hantering av leverantörsfakturor. Vidare ingår utbetalningar, att löpande svara på frågor från verksamheten i ärendehanteringssystem och inkommande posthantering samt diarieföring av handlingar. För detta ser vi att du är självgående, självständig och serviceinriktad.

Under uppdraget ingår också löpande bokföring, främst omkonteringar då grundredovisning sker hos Statens Service Center samt arbete med att ta fram underlag och tidredovisning. I och med detta samt övriga uppgifter är det också viktigt att du trivs med ibland ensidiga arbetsuppgifter. Vi ser att du finns tillgänglig under större delen av sommaren och är flexibel att utföra arbete där behov uppstår.

Dina kvalifikationer

- Eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller redovisning, alternativt längre
dokumenterad arbetslivserfarenhet inom ekonomi
- 5 års erfarenhet som ekonomiassistent
- Erfarenhet från statlig myndighet och god förståelse för statlig redovisning
- Goda kunskaper i Agresso
- Goda kunskaper i svenska, tal och skrift
- Goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel
- Meriterande om du har erfarenhet av följande:
Visma Proceedo, Ärendehanteringssystemet Nyps, Tidredovisningsmodul -Unit4 Business World/Agresso och/eller betalningsfiler och inläsning av försystemtransaktioner i Agresso


Vad vi erbjuder dig

Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.

Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag tisdag 14 april 2020

Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare sofie.nilsson@bemannia.se

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 08-84 53 00.



Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Kontaktpersoner på detta företaget

Annahita Yassarati

Kristina Fransson

Alexandra Lindholm

Linda Solini

Malin Strandberg

Lisa Målberg

David Målsäter

Madeleine Fransson
08 – 122 00 450
Antonia Rodhe

Erika Hansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bemannia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 april 2020
  • Ansök senast: 14 april 2020

Besöksadress

Sveavägen 155, Stockholm
None

Postadress

Sveavägen 155
Stockholm, 11346

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024