Ekonomiassistent i Härnösand, 50 %-tjänst

Ekonomiassistent i Härnösand, 50 %-tjänst

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Har du minst ett års erfarenhet som ekonomiassistent och vill fortsätta din karriär på en myndighet? Vill du vara delaktig i att ansvara för myndighetens leverantörsreskontra, betalningsrutiner och kontera leverantörsfakturor? Tjänsten passar bra för dig som är noggrann och strukturerad samt har erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem. Tjänsten är på 50 % och uppdraget är i 2 månader. Om detta väcker ditt intresse och beskrivningen stämmer in på dig ser vi fram emot din ansökan, redan idag!

Specialpedagogiska skolmyndigheten (SPSM) arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande ska kunna utvecklas och nå målen i sin utbildning – oavsett funktionsförmåga. Myndigheten erbjuder stöd till förskolor och skolor i hela landet som vill skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga.
Myndigheten driver flera specialskolor, fördelar statsbidrag och utvecklar läromedel.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
Här kommer du vara en del av en grupp som har ansvar för myndighetens leverantörsreskontra och betalningsrutiner och konterar merparten av myndighetens leverantörsfakturor. Myndigheten använder ekonomisystemet UBW (fd Agresso) och elektroniskt fakturaflöde samt e-handel i webbgränssnitt kopplat till ekonomisystemet. 

Dina arbetsuppgifter:
Kontroll och attest av leverantörsfakturor
Kontering av leverantörsfakturor
Diverse uppgifter kopplade till myndighetens leverantörsreskontra
Hantera myndighetens elektroniska fakturaflöde
Bistå i betalningsrutiner
Vissa systemadministrativa uppgifter i ekonomisystem
Löpande registervård, redovisning och bokföring
Besvara verksamhetens frågor kopplat till leverantörsfakturor och betalningar


Arbetstider
Deltid, kontorsarbetstider. Med start 2021-08-10, 2 månader med möjlighet till förlängning.

Myndigheten följer Folkhälsomyndighetens rekommendationer, därför kommer arbetet att ske på distans t.o.m. september. Obs! att detta ändras utifrån rådande rekommendationer.

Kvalifikationer
 Här behöver du:
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunskaper i ekonomisystem (exempelvis Agresso eller liknande)
Kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
Om du har två (2) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent, eller mer ser vi det som meriterande
Har du även erfarenhet av att arbeta med systemadministrativa uppgifter i ett ekonomisystem så är även det meriterande


För den här tjänsten söker vi dig som är noggrann och inser vikten av att ha struktur i arbetet. Vidare tror vi att du har en god förmåga att samarbeta och lätt för att sätta dig in i såväl arbetsuppgifter som system. Är du dessutom positiv som person kommer du att bli en uppskattad kollega hos oss och vår kund.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Erfarenhet
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent.

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2021-07-28, urval och intervjuer kommer att ske löpande. 
Obs! Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
För information: Kontakta Felicia Östlund Konsultchef, felicia.ostlund@randstad.se 

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 11 dagar - upp till 3 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 juli 2021
  • Ansök senast: 28 juli 2021

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


30 juli 2021

Ekonomiassistent/Administratör 50-75%

29 juli 2021

Bokföring/deklaration i sin helhet

Bokföring/deklaration i sin helhet

29 juli 2021