Ekonomiassistent inom kundreskontra

Arbetsbeskrivning

Om bolaget

Bolaget är verksamma inom byggbranschen och brinner för att leverera service utöver det vanliga och tillhandahålla en problemlösning av världsklass. Företagskulturen är något de värderar högt och är väldigt stolta över. Det är en familjär stämning på företaget och de befinner sig i en dynamisk och föränderlig utvecklingsresa.

Här får du chansen att arbeta hos ett företag som hela tiden strävar efter att vara en attraktiv arbetsplats och på en avdelning där hjälpsamhet är främsta fokus. Trivs du att arbeta i högt tempo tillsammans med ett öppet och starkt team är detta rätt arbetsplats för dig.

Om rollen

I rollen som Ekonomiassistent inom kundreskontran kommer du att tillhöra ekonomiavdelningen bestående av cirka 13 personer. Du kommer att ansvara för den löpande hanteringen inom kundreskontran och vara delaktig i att utveckla våra samarbets- och arbetsmetoder hos ett snabbväxande bolag.

Exempel på förekommande arbetsuppgifter:


- Underhåll av kundreskontra

- Hantera kontaktytor, såväl interna som externa

- Avstämningar

- Enklare bokföring

- Fakturering

- Inbetalningar

- Påminnelser - och kravhantering

- Vara behjälplig vid bokslutsarbete

- Behjälplig med övriga förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen.

Om dig

För att du ska trivas i rollen och lyckas med arbetet söker vi dig som är strukturerad, självgående, lösningsorienterad och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är en positiv och öppen person som har initiativförmåga och lätt för att samarbeta.

Du har med största sannolikhet arbetat på en ekonomiavdelning med kundreskontra under minst några år. Vi ser gärna att du har förståelse för flödet inom kundreskontra och har arbetat med kontoavstämningar tidigare.

Då tjänsten innefattar mycket kontakt med människor ser du bra service och kundnöjdhet som en självklarhet. Vidare tror vi att du värderar gott lagarbete och värnar om dina kollegor genom att vara kommunikativ och samarbetsvillig. För att trivas i rollen tror vi även att du är snabblärd, prestigelös och ansvarstagande.

Kvalifikationer


- Tidigare erfarenhet som ekonomiassistent inom kundreskontra

- Goda kunskaper inom ekonomisystem

- Kunskaper i Officepaketet

- Flytande svenska i tal och skrift

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering och det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet Jeeves. Det är även meriterande om du har insikt i kredithantering samt en eftergymnasial utbildning inom ekonomi.

Tillträde, omfattning och anställning

Denna roll är på heltid med kontorstider måndag till fredag, arbetstiderna är mellan 07:00 - 16:00 med flex. Bolaget är beläget i Västerort i Stockholm. Vi ser gärna att du kan starta så snart som möjligt men tar hänsyn till eventuell uppsägningstid. Detta är initialt ett konsultuppdrag där du blir anställd av Hero med mycket goda chanser att bli övertagen av vår kund efter 6 månader.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Erik Blom på erik.blom@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 juni 2023
  • Ansök senast: 26 november 2023

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024