Ekonomiassistent kundreskontra

Ekonomiassistent kundreskontra

Arbetsbeskrivning

Om företaget

Just nu söker vi en driven ekonomiassistent med naturligt handlag för siffror för direktrekrytering hos modernt företag i centrala Varberg. Företagets ekonomiavdelning har genomgått förändringar och därmed söker dom nu en extra resurs för att hantera deras kundreskontra.

Låter detta som en tjänst för dig, in och sök redan idag! Tillsättningen kan komma att ske omgående!

Arbetsuppgifter

På företagets ekonomiavdelning om åtta personer kommer du sitta på en viktig funktion med stenkoll på bolagets kunder och utställda kundfakturor. I din roll kommer du bland annat att arbeta med:

• Rentedebitering och justering av renteupplägg.
• Nykundsupplägg.
• Underhåll av kundregister.
• Stötta vid avstämningar och fakturering.
• Informera kunder om felinbetalningar.

Tjänsten är på heltid under klassiska kontorstider, måndag – fredag med möjlighet till flex. Start omgående för att stötta upp under ett för företaget pågående projekt.

Formella kompetenser

För att vara den vi söker:

• Är du minst gymnasieekonom eller har annan relevant utbildning inom ekonomi.
• Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från förr.
• Du är en van datoranvändare, och har suttit i ett större affärssystem tidigare.
• Du kan Excel som ett rinnande vatten!
• Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift.

Vi kommer lägga stor vikt vid din personliga lämplighet. Tester kan förekomma i rekryteringsprocessen.

Personliga egenskaper

Du är en ödmjuk, positiv och noggrann person som gillar att arbeta med siffror och har även ett bra siffersinne. Du är flexibel, samarbetsvillig och har lätt för att prioritera. Du kan fatta självständiga beslut som du står för och trivs i en roll med ansvar. Du bidrar gärna till arbetsglädje och gemenskap på arbetsplatsen. Företaget befinner sig under förändring och behöver under denna period extra stöttning. Avslutningsvis är det därför också viktigt att du är stresstålig och att du som söker tycker om förändring och vill hänga med i utvecklingsresan framåt!

Passar detta in på dig? Ansök redan i dag! Rekryteringsprocessen sker löpande.

Anställningsform/ omfattning/ tjänstgöringsort

Visstidsanställning/ Heltid / Varberg

Tillträdesdag

Omgående enligt överenskommelse

Lernia är vägen framåt

Lernia är en av Sveriges ledande kompetenspartners inom utbildning, bemanning och omställning. Vi utvecklar människor, företag och organisationer med rätt kompetenslösningar i arbetslivets och arbetsmarknadens alla skeden. Vi bidrar till en bättre matchning på arbetsmarknaden och ser till att fler människor kommer i egenförsörjning och att fler företag och organisationer kan stärka sin konkurrenskraft.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 oktober 2021
  • Ansök senast: 7 november 2021

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024