Ekonomiassistent med erfarenhet av leverantörreskontra

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter

Just nu söker vi efter en erfaren ekonomiassistent med 2-3 år erfarenhet av leverantörreskontra.
I arbetsuppgifterna ingår registrering och scanning av fakturor, skapa tolkningar och mallar för olika leverantörer, stämma av kontoutdrag, svara på frågor från leverantörer och chefer m.m.
En större del av leverantörerna finns i utlandet så flytande kunskaper i engelska i tal och skrift är ett krav.


Formell kompetens

Krav:
Flytande engelska och svenska, tal och skrift
2-3 års erfarenhet av leverantörreskontra i ERP-system
Mycket goda kunskaper i Microsoft Excel
Erfarenhet av Movex/M3
Gymnasieutbildning med ekonomiskinriktning

Meriterande:
Program Medius och system Readsoft
Högskoleutbildning med ekonomiskinriktning


Din bakgrund

Du som söker har en ekonomisk högskoleutbildning samt 2-3 års erfarenhet av att jobba med leverantörreskontra mot engelsktalande leverantörer.

Personliga egenskaper

För att passa in i rollen som ekonomiassistent krävs det att du kan jobba självständigt men även är en god lagspelare då du kommer jobba i ett team med enskilda uppgifter men gemensamma mål för att uppnå teamets leverans.
Du bör även vara stresstålig och ha förmågan att ha många bollar i luften samtidigt då du och teamet kommer att vara inblandade i flera olika projekt samtidigt. Vidare ser vi att du är positiv, snabblärd och ansvarsfull.


Anställningsform/omfattning/tjänstgöringsort

Visstid/Heltid/Örebro

Tillträdesdag

Uppdraget startar den 4 augusti och sträcker sig till årsskiftet

Information

Ansökan sker via www.lernia.se/jobb

Lernia är vägen framåt

Lernia Bemanning ser till din kompetens och därmed har ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell bakgrund ingen betydelse i våra rekryteringsprocesser. Våra värderingar är Pålitlighet - Affärsmässighet - Vi är lika och unika, vilka genomsyrar vårt dagliga arbete. Personalen är vår viktigaste resurs och därför är det angeläget för oss att satsa på dig. Din anställning hos Lernia Bemanning omfattas av gällande kollektivavtal.

Kontaktpersoner på detta företaget

Carl-Fredrik Carlsson

Carl-Fredrik Carlsson
072-254 15 47
Eva Harrysson

Carolina Simonsson

Nina Karlsson

Pär Söderlund

Nina Karlsson
0723728083
Carl-Fredrik Carlsson
072-2541547
Susanne Johansson
072-2541516

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia Örebro Örebro
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid Visstidsanställning
  • Publicerat: 30 juni 2014

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, Örebro
None

Postadress

Lernia Bemanning AB
Örebro, 70210

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024