Ekonomiassistent med erfarenhet av lön till Solna

Ekonomiassistent med erfarenhet av lön till Solna

Arbetsbeskrivning

Vi söker en flexibel och lösningsorienterad ekonomiassistent som har erfarenhet av lön. Du kommer att arbeta i en delad roll där du dels ansvara för hela löneprocessen från ax till limpa och dels arbetar med löpande ekonomiadministration.

Vår kund sitter i stora och trevliga lokaler i Solna.



Arbetsuppgifter

I rollen kommer du att ansvara för att självständigt sköta hela löneprocessen för både tjänstemän och kollektivare (cirka 150 löner). Lönebearbetning och beräkning sker i Visma Lön. I arbetsuppgifterna ingår även att göra löneutbetalningar och producera lönespecifikationer.

Du kommer även att arbeta med kund- och leverantörsreskontra, löpande bokföring och avstämningar i Visma Administration.

I uppdraget ingår även att vidareutveckla och digitalisera företagets processer och rutiner runt lön. Du kommer både självständigt driva egna förbättringsprojekt och delta i olika utvecklingsarbeten.



Kvalifikationer

Du har erfarenhet av och behärskar självständigt hela löneprocessen kring löneberäkningar, löneutbetalningar, personalskatter, arbetsgivaravgifter och årsbesked. Vi tror att du har arbetat minst 3-5 år med löneadministration.

Du behärskar svenska obehindrat i både tal och skrift och det är en stor fördel om du även behärskar engelska obehindrat i tal och skrift.



Personliga egenskaper

För vår kunds räkning söker vi dig som är noggrann och ansvarstagande. Du är stresstålig och gillar att ha många bollar i luften samtidigt. Du är en van problemlösare och är alltid hjälpsam. Du behöver gilla förändring och tycka om att arbeta med kontinuerliga förbättringar. Det är vidare viktigt att vara pedagogisk och på ett enkelt sätt kunna förklara och besvara svåra frågor inom löneområdet. Som person är du positiv, flexibel och hjälpsam.



Mer om tjänsten

- Tillsättning: mitten på augusti
- Omfattning: heltid
- Placering: Solna
- Uppdragstyp: 6 månaders inhyrning med möjlighet till förlängning - alternativt att kunden efter 6 månader önskar anställa den uthyrda konsulten om båda parter parters så önskar




Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på linda.gadd@andaragroup.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.



OBS! För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.

Mer om Andara Economy

Våra kunder brukar beskriva Andara Economy som ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag. Vi har lärt oss att en enkel rekryteringsprocess är den mest effektiva. Som de flesta andra bemanningsföretag har vi specialiserat oss. Vår nisch är potential. Vårt uppdrag är att föra samman kunden med individer med olika talanger med störst chans att lyckas. Målsättningen är att både kunden och kandidaten ska utvecklas under tiden tillsammans. Det kallar vi att uppenbara potentialen.



Andara Economy arbetar både med bemanning och rekrytering. Alltid på både kandidatens och kundens villkor. Andara Economy är ett lite mindre, lite erfarnare bemanningsföretag med stor förmåga. Personliga, snabba och flexibla.



Andara Economy är ett konsult- och rekryteringsföretag med uppdraget att föra samman individer med olika talanger, kunskaper och erfarenheter och erbjuda dem ett gemensamt mål att sikta in sig på och en plattform att ta sats utifrån.



Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Andara Economy
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 juli 2021
  • Ansök senast: 31 juli 2021

Liknande jobb


2 augusti 2021