Ekonomiassistent med erfarenhet från reseräkningar

Ekonomiassistent med erfarenhet från reseräkningar

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som kan starta omgående och som vill arbeta med redovisning och reseräkningar hos vår kund. Du ingår i ett team på en avdelning som arbetar med ekonomiska transaktioner och processförbättringar samt reseräkningar.

Vad innebär rollen
Din roll går ut på att ansvara för reseräkningar och tillhörande redovisning för vår kunds svenska bolag. Arbetsuppgifterna består av att granska reseräkningar och utlägg, återkoppla och följa upp mot verksamheten, underhåll av behörigheter och attestnivåer i systemet samt support och utbildning i vår kunds reseräkningssystem. Utöver detta kommer du arbeta med periodiseringar, filöverföring mellan bolagets system (avseende reseräkningar och lön), balansbilagor och rapportering till SCB.

I den här tjänsten är du systemägare för vår kunds system för reseräkningar och har att nära samarbete med bolagets IT avdelning.

Vem söker vi?
Du har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi och har viss erfarenhet av att arbeta med redovisning. Det krävs goda kunskaper i såväl svenska som engelska för att klara av arbetsuppgifterna. Det är viktigt att du har god systemvana då du kommer ha ett nära samarbete med IT. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete i ett internationellt bolag. Goda kunskaper i Office, främst Excel är ett krav.

Som person är du noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du har fallenhet för att prata med olika typer av människor och en genuin vilja att göra ett bra jobb. Du har lätt för att samarbeta och sprider positiv energi omkring dig. Då rollen bistår övriga organisationen med finansiell information och support, är det viktigt att du har en hög servicenivå.

Övrigt
Vi är intresserade av dig som kan starta ett nytt uppdrag omgående.
Tjänsten är ett konsultuppdrag på 12 månader med chans till anställning hos vår kund efter uppdragets slut. Du kommer vara placerad i trevliga lokaler i Mölndal och arbetstiden förläggs under kontorstider med viss möjlighet till flex.

Ansökan
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Konsultchef Katarina Forslund på 031-333 54 82. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: ekonomiassistent

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 september 2020
  • Ansök senast: 4 oktober 2020

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024