Ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra och kundreskontra till k

Ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra och kundreskontra till k

Arbetsbeskrivning

Ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra och kundreskontra till kund i Huddinge

OM FÖRETAGET

SRV återvinning AB är ett expansivt processorienterat tjänsteföretag som erbjuder kundanpassad, konkurrenskraftig och miljöriktig avfallshantering. De söker nu en ekonomiassistent med fokus på leverantörsreskontra och kundreskontra till sin ekonomigrupp i Huddinge. Uppdraget innebär att du blir anställd av Lernia och uthyrd till kunden under 6 månader.

OM TJÄNSTEN

Du kommer att arbeta med löpande reskontraarbete och fokusera på att få ett så automatiserat och enkelt flöde som möjligt.

• Leverantörsreskontra – scanna fakturor, tolka, kontera, betalförslag, betalningsjournal
• Kundreskontra – Inbetalningsjournal, fakturering, order, kvittningar, krediteringar, påminnelse, inkasso, konkurser, kundförluster, uppföljning
• Avstämning moms och andra balanskonton
• Anläggningsreskontran – avskrivningar, nyupplägg och utrangeringar
• Löpande kundfrågor gällande fakturor och betalningar etc.

OM DIG

• Minst 5 års erfarenhet av att jobba med reskontrorna.
• Förståelse för alla steg i flödet från order till inbetalning
• Arbetat med påminnelser, inkasso samt kreditförluster
• Stor kunskap gällande momsavstämning
• Behärskar Excel väl
• Erfarenhet av Navision är meriterande

Som person är du öppen och glad med en positiv inställning. Du drivs av förändringsarbete och utveckling. Vidare gillar du och kommer snabbt in i nya system, du kan arbeta självständigt

OM ANSTÄLLNINGEN

• Placeringsort: Huddinge
• Tjänstgöringsgrad: Heltid, 38 timmar och 45 minuter/vecka räknat på årsbasis
• Tillträde: omgående
• Anställningsform: Visstid vid behov, 6 månader

OM ANSÖKNINGSPROCESSEN
Du gör din ansökan genom att klicka på ansök längst ned i denna annons. Vi vill att du med din ansökan bifogar CV samt personligt brev där du redogör för din relevanta erfarenhet för rollen. Ansökningar som kommer in via brev eller e-post tar vi tyvärr inte med i rekryteringsprocessen.

Vi arbetar kontinuerligt med urval och intervjuer. Tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden är slut, så välkommen med din ansökan redan idag!

För frågor om tjänsten - kontakta aktuell rekryterare
Ansökningsproblem och tekniska frågor - kontakta info@lernia.se

OM LERNIA
Lernia är ett av Sveriges största bemanningsföretag och 2018 förmedlade vi 11 400 bemanningskonsulter. Som konsult kan du prova på olika roller, dra nytta av din befintliga kompetens eller kanske ta nästa steg i karriären, samtidigt som du har samma trygghet som hos andra företag. Vi har kollektivavtal och erbjuder bl.a. friskvårdsbidrag, tjänstepension, fem veckors semester, försäkringar enligt kollektivavtal och målsamtal. Välkommen till Lernia – vi är problemlösaren på arbetsmarknaden! Läs mer på lernia.se.

Kontaktpersoner på detta företaget

Maria Passert
0730-922 704
Anders Söderlund
070-695 22 94
Lotta Myllyvainio
072 254 15 10
Fredrik Belin
0722-543 397
Fredrik Belin
072-254 33 97
Lotta Myllyvainio
072-254 15 10
Fredrik Belin
072-2543 397
Fredrik Belin
072 254 33 97
Fredrik Belin

Hanna Karlsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lernia
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 februari 2020
  • Ansök senast: 25 mars 2020

Besöksadress

Lernia Bemanning AB, NYKÖPING
None

Postadress

Sergels Torg 12, Plan 11
Stockholm, 11191

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024