Ekonomiassistent med kontorsansvar till LEMO

Arbetsbeskrivning

Vill du ha möjligheten att arbeta i ett familjärt bolag med breda och varierande arbetsuppgifter? Då kan detta vara rollen för dig!

Om kunden

LEMO är erkänd som ledande inom design och tillverkning av kundanpassade förbindningslösningar. LEMO skapades 1946 och har för närvarande över 1800 anställda i Schweiz och inom sina 19 dotterbolag över hela världen. LEMO och dess dotterbolag REDEL, NORTHWIRE och COELVER har åtagit sig att tillhandahålla anslutningslösningar, som förlitar sig på sin spetskompetens och specialiserade distributionsnätverk, för att uppfylla kundernas krävande förväntningar i över 80 länder runt om i världen. LEMO:s högkvalitativa Push-Pull-kontakter finns i en mängd utmanande applikationsmiljöer, inklusive medicinsk, industriell kontroll, test och mätning, audio/video och telekommunikation. I Sverige sysselsätter bolaget 9 medarbetare. Läs gärna mer om LEMO här: www.lemo.com.

Om rollen

I rollen som ekonomiassistent med kontorsansvar kommer du att få arbeta med breda och varierande arbetsuppgifter inom ekonomi och kontorsadministration. Du ansvarar bland annat för hela flödet inom kund- och leverantörsreskontra, bankavstämningar samt redovisning. Rollen innebär även ansvar för kontorets administration och att koordinera flöden och processer. Du agerar spindeln i nätet och ser till att daglig drift för kontoret flyter på enligt rutiner samt ansvarar för bl.a. kontorsinköp, inkommande samtal från bolagets växeltelefon samt medverkar i planering och uppföljning kring mässor och andra marknadsaktiviteter.

Exempel på arbetsuppgifter är

- Kund och leverantörsreskontra
- Bank-/kontoavstämningar
- Löpande bokföring
- Hantera leverantörsbetalningar
- Kontorsadministration


Om dig

Vi söker dig som har 1-3 års erfarenhet av ekonomirelaterade arbetsuppgifter, kanske från en roll som ekonomiassistent sedan tidigare. Du har tidigare arbetat med kund- och leverantörsreskontra samt har erfarenhet av digitala ekonomisystem och Excel. Som person är du relationsskapande, lösningsorienterad och initiativtagande. Det är även viktigt att du är strukturerad, kvalitetsmedveten och ordningsam i ditt arbete samt värderar samarbete i grupp. Vi lägger stor vikt vid personlighet i denna rekrytering. Vidare ser vi att du trivs i ett mindre bolag med dynamiska processer och familjär stämning. Du har god dator- och systemvana samt talar och skriver flytande engelska och svenska.

Kvalifikationer

- 1-3 års erfarenhet av ekonomi
- God dator- och systemvana
- Flytande i engelska och svenska


Tillträde, omfattning och anställning

Bolaget har sina lokaler i norra Stockholm. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt med hänsyn till eventuell uppsägningstid. Arbetstiderna är kontorstider måndag till fredag och fördelas på en 38 timmars arbetsvecka. Detta är initialt ett konsultuppdrag på 6 månader där du är anställd av Hero med goda möjligheter till förlängning.

Hur söker du?

Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen ”ansök” längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Amanda Wyser på amanda.wyser@hero.se.

Vi ser fram emot att läsa din ansökan!

We are heart working”

Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.

Kontaktpersoner på detta företaget

Cecilia Enfors
+46 72 302 36 59
Robert Conzato
+4673 384 1341
Mimmie Swärdén
+46729689142
Madelaine Roosmark
+46709306645
Olivia Bergström
0709848547
Mattias Engerdahl
0707634445
Alisha Baig
0709778579
Jimmy Sandin
+46709779096
Ella Olofsson
0709778413
Mattias Engerdahl
0707634445

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Hero
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 maj 2022
  • Ansök senast: 2 november 2022

Besöksadress

Holländargatan 22, Stockholm
None

Postadress

Holländargatan 22
Stockholm, 11359

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024