OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en ekonomiassistent till Svenska Brukshundklubben som är erfaren inom löpande bokföring, där du kommer att stötta upp ekonomiteamet kring klassiska ekonomiuppgifter såsom kundreskontra, leverantörsreskontra och redovisning. Vi ser att du som söker är en positiv lagspelare med intresse av att ingå i en ideell organisation med hundar som fokus! Detta är ett uppdrag med omgående start, fram till slutet av augusti, där du erbjuds möjligheten att arbeta på distans efter introduktion – välkommen in med din ansökan idag!
OM TJÄNSTEN
Vi på Academic Work söker nu för Svenska Brukshundklubbens räkning, en ekonomiassistent på heltid med omgående start fram till slutet av augusti, som kommer stötta upp deras team på 20 personer. Svenska Brukshundklubben är en ideell organisation med över 60 000 medlemmar - där alla är välkomna! De har även ett avelsansvar för ett tjugotal hundraser och som frivillig försvarsorganisation gör deras tjänstehundar stor nytta i samhället. I din roll som ekonomiassistent kommer du bli en del av deras team där ni alla delar detta intresse.
Du erbjuds
* Meriterande erfarenhet av klassiska ekonomiuppgifter, och en tjänst som är perfekt för dig som vill arbeta under sommaren!
* Ett arbete där du ingår i en ideell organisation.
* Introduktion sker under första veckan, därefter erbjuds du en flexibilitet att arbeta såväl som på kontoret, som på distans.
* Är du intresserad av hundar är detta en riktig drömarbetsplats för dig!
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen kommer du tillsammans med tre andra personer att ansvara för deras ekonomi, där två av dem arbetar heltid och den tredje arbetar deltid. Du kommer främst att arbeta med löpande bokföring, men du kan även komma att stötta upp i andra klassiska ekonomiuppgifter såsom leverantörsreskontra, kundreskontra, fakturahantering, enklare redovisning och lönehantering. Därav ser vi att du som söker har erfarenhet av detta från studier eller arbete.
Konkret kommer du att arbeta med:
* Löpande bokföring.
* Klassiska ekonomiuppgifter såsom hantering av leverantörsreskontra, kundreskontra, fakturahantering, enklare redovisning och lönehantering.
VI SÖKER DIG SOM
- Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, där en YH-utbildning inom området anses starkt meriterande för denna tjänst.
- Alternativt har arbetslivserfarenhet där du arbetat som ekonomiassistent eller liknande tidigare, vilket är tydligt i din ansökan.
- Känner dig bekväm och självgående kring löpande bokföring, där leverantörsreskontra, kundreskontra, fakturahantering och redovisning ingår.
- Kommunicerar obehindrat på svenska i såväl tal som skrift.
Som person är du:
* Noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt.
* Initiativtagande och driven att komma framåt i arbetet.
* Positiv och samarbetsvillig.
Vi lägger stor vikt vid de personliga egenskaperna för denna roll.
Övrig information
* Start: Omgående.
* Omfattning: Konsultuppdrag på heltid fram till slutet av augusti.
* Arbetstider: Måndag-fredag, ca 9-16.
* Placering: Fryksdalsbacken 20, Farsta. Möjlighet till flexibelt arbete – där du kan arbeta på distans.
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231