Ekonomiassistent på deltid - 50 %

Ekonomiassistent på deltid - 50 %

Arbetsbeskrivning

Vi på SJR söker nu en Ekonomiassistent på deltid till vår kund. Vår kund behöver hjälp i en övergångsperiod då de har rekryterat en redovisningsansvarig. Uppdraget räknas pågå cirka 2-3 månader med start omgående.

Arbetsuppgifter;

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bland annat vara;

- Hantering av post, öppna och sortera
- Scanning, ankomstregistrering och kontering av fakturor
- Daglig avstämning av bankkonton och bokföring av in/utgående betalningar
- Förbereda leverantörsbetalningar
- Förbereda löner (registrera avvikelser, kräver ingen erfarenhet av löner)
- Kundreskontra bevakning (huvudsakligen automatiserat, men det behövs ibland lite manuell handpåläggning)
- Sortering och arkivering av fakturor, bokföringsorder etc
- Övriga ad-hoc uppgifter av assistent karaktär


Bakgrund;

Vi söker dig som har jobbat några år på en ekonomiavdelning och är trygg i din kompetens. För att passa i rollen som ekonomiassistent bör du vara ansvarsfull och van vid att arbeta självständigt. Du är systemvan och har lätt för att lära dig nya system.

I och med att det mesta är löpande och återkommande, dagliga uppgifter så vill vår kund att du kommer att vara på plats hos dem dagligen på deltid. (4 timmar/dag)



Ansökan
Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-08-30.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare fördelade på tre regioner - Stockholm, Väst och Syd, med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Helsingborg. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel:

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 augusti 2020
  • Ansök senast: 28 januari 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024