Ekonomiassistent rekryteras till LloydsApotek

Arbetsbeskrivning

TNG Group AB


LloydsApotek är en del av Celesio Group, ett av de ledande internationella tjänsteföretagen inom läkemedels-, apoteks- och hälsovårdsområdet. Koncernen är verksam i 16 länder runt om i världen och sysselsätter cirka 39 000 människor. LloydsApotek öppnade sitt första svenska apotek i Eskilstuna i februari 2010 under det tidigare namnet DocMorris. LloydsApotek växer och räknar med att öppna fler apotek i Sverige de närmaste åren. LloydsApotek vill på ett passionerat och effektivt sätt erbjuda meningsfulla och innovativa apotekstjänster som inspirerar människor till ett mer positivt liv. Hos LloydsApotek möter kunden kompetent och välutbildad personal som kan recept och är experter inom hud och värk.

Om uppdragsgivaren
På uppdrag av LloydsApotek ska TNG rekrytera en redovisningsassistent som kommer att ansvara för företagets leverantörsreskontra. Som ekonom på LloydsApotek tillhör du en ekonomiavdelning på fem personer där du är en av två ekonomiassistenter.

Tjänsten är på heltid, med 40-timmars arbetsvecka. LloydsApotek sitter i nybyggda och fräscha lokaler på Södermalm, 2 minuter från pendeltågsstaton Stockholm Södra.

Beskrivning av tjänsten
I arbetet som ekonomiassistent kommer du att arbeta proaktivt för att förbättra vår hantering av leverantörsfakturor. Du kommer att ansvara för information till och utbildning av medarbetare gällande hantering av leverantörsfakturorna samt kontrollera hanteringen av leverantörsfakturorna. Fakturahanteringen sker i Ibistic och där kommer du att administrera användare, behörigheter och kontoplaner samt agera support för organisationen. Arbetet innehåller även avstämningar och förekommande uppföljningar.

Du kommer även att vara backup på kundreskontra.


Vem är du?
Vi tror att du har 2-3 års erfarenhet av arbete som ekonomiassistent med inriktning mot leverantörsreskontra. Det är meriterande om du har avslutat en KY-utbildning alternativt har en högskoleexamen i företagsekonomi. Du har goda kunskaper inom Excel.

Koncernspråket är engelska vilket ställer krav på att du har goda muntliga och skriftliga kunskaper i språket. Affärssystemet är Agresso, dock så är det inget krav på kunskaper i systemet. Krav är att du har arbetat i liknande affärssystem sedan tidigare.

Vi söker dig som har förmågan att ta dig an dina arbetsuppgifter på ett självständigt och anvarstagande sätt. Du tycker om att ha ordning och reda omkring dig. Eftersom du kommer ha mycket kontakt med medarbetare och leverantörer är du social och kommunikativ.

För att passa in som ekonom på LloydsApotek ser vi sökanden som vill komma till ett företag i förändring. Det har hänt mycket i apoteksbranschen sedan avregleringen, vilket ställer krav på anpassning och förändring för LloydsApotek. Du drivs av att ta ansvar och vill bidra till bolagets utveckling. Samtidigt som du är ödmjuk och flexibel inför din vardag och dina arbetsuppgifter. Du får chansen att utveckla och påverka i en internationell miljö.


Intresserad?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarige Sinisa Strbac. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV. Följ anvisad länk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Scheef
08-410 690 50
Sinisa Strbac

Jonas Olsson
08-410 639 22
Jennie Mannesten
08-21 92 05
Dana Jennerström
08-410 639 23
Dana Jennerström

Marcus Eriksson

Maria Tedsjö
0709-76 48 95
Malin Löwdahl
08-410 639 29
Pär Johansson
070-350 03 07

Sammanfattning

  • Arbetsplats: TNG Group AB Stockholm
  • 1 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid

Besöksadress

Korsgatan 3, Göteborg
None

Postadress

Västra Järnvägsgatan 15
Stockholm, 10132

Liknande jobb


Redovisningsassistent till Zinzino

Redovisningsassistent till Zinzino

30 juni 2020