OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu ges möjligheten att bli en del av Arelions, tidigare Telia Carrier, hjälpsamma och entreprenöriella arbetsmiljö i rollen som ekonomiassistent. Arelion är ett välkänt hightech-bolag som ligger i framkant inom sitt område. De har en spännande tillväxtresa framför sig och söker nu en nyexaminerad ekonom på heltid som vill vara med och spela en viktig roll i teamet. Vi går igenom ansökningarna löpande, så tveka inte att söka redan idag!
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för Arelions räkning dig som är nyexaminerad inom ekonomi, eller är en junior ekonom, till en projektanställning till deras kontor i Solna. Uppdraget sträcker sig mellan september fram till årsskiftet. I ljusa och attraktiva lokaler i Solna erbjuds du en dynamisk arbetsmiljö med fokus på att ha kul längs vägen. I rollen som ekonomiassistent kommer du att arbeta med leverantörsfakturor, kundkontakt och administration med ett härligt team om fem personer!
Du erbjuds
* En fot in på ett globalt bolag och samla på dig värdefulla erfarenheter och kontakter
* Arbeta i ett sammansvetsat team med god samanhållning
* Bli en del av ett stort bolag med startup-känsla med en stark ställning på världsmarknaden
* En gedigen onboarding med stöttning från din chef och kollegor
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.
ARBETSUPPGIFTER
I rollen som ekonomiassistent kommer din primära arbetsuppgift innebära hantering av leverantörsfakturor, du kommer även att:
* Hantera företagets cashflow till och från kunder. Du kommer även hantera eventuella dispyter och bedrägeri som uppstår i samband med dessa
* Jobba fram och effektivisera processen med hantering av leverantörsfakturor
* Ha hand om kundkontakt och administrativa arbetsuppgifter
* Hantera stora flöden av information och siffror som delvis hanteras i Excel
VI SÖKER DIG SOM
- Har en YH- eller universitetsexamen inom ekonomi
- Har mycket goda kunskaper i engelska både i tal och skrift
- Har erfarenhet av leverantörsreskontra
Det är meriterande om du
* Har kunskap i Excel
* Har god analytisk förmåga
För rollen värderar vi dina personliga egenskaper högt och söker dig som är
* Strukturerad
* Kommunikativ
* Duktig på att samarbeta
Vidare är du som person en social och samarbetsvillig kollega. Du har en stark kommunikativ förmåga och trivs i en roll med breda kontaktytor. Du har inga problem att kommunicera med såväl kollegor som med kunder. Du kommer att ha daglig kontakt med kunder och leverantörer över hela världen vilket ställer höga krav på din kommunikativa förmåga och goda kunskaper i engelska. Du är strukturerad och har en god förmåga att prioritera dina arbetsuppgifter, är prestigelös och hjälper till där det behövs.
Övrig information
* Start: September
* Omfattning: Heltid, fram tills årsskiftet
* Placering: Solna, Stockholm
Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
INFORMATION OM FÖRETAGET
Arelion, tidigare Telia Carrier, kan du läsa mer om på deras hemsida: https://www.arelion.com/about-us.html
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231