Ekonomiassistent till Atlas Copco

Ekonomiassistent till Atlas Copco

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi för Atlas Copcos räkning en ekonomiassistent till kontoret i Sickla! Du som söker kommer tillhöra ett team på ekonomiavdelningen som sitter med leverantörsreskontra. Vi söker dig som är noggrann, snabblärd och öppensinnad. Förutom detta söker vi en person som själv vill bidra och driva arbetet framåt. Är det du? I så fall är du välkommen in med din ansökan redan idag, vi arbetar med löpande urval!

OM TJÄNSTEN
Atlas Copco grundades 1873 och har idag ca 39.000 anställda. Som arbetsgivare är Atlas Copco framröstat till en av de mest attraktiva platserna att jobba på. Till deras ekonomiavdelning söker vi nu en till medarbetare som kan komma in och bli en del av Accounts Payable funktionen. Du kommer här att tillhöra ett team som präglas av samarbete, hjälpsamhet och leverans. Rollen förväntas tillsättas omgående och löpa på under 6 månader till att börja med. Om samarbetet funkar bra finns det en chans att få fortsätta framöver.

Du erbjuds


* En möjlighet att få arbeta hos en av Sveriges högst ansedda arbetsgivare - Atlas Copco
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande


ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent kommer du att arbeta med i ett team som ansvarar för leverantörsreskontran. Avdelningen präglas av ett växlande tempo och en stor mängd fakturor varje dag. Ni kommer arbeta som ett team för att kunna stötta upp varandra samt få arbetet gjort i tid. I denna roll arbetar du mycket i Excel och SAP.

Du kommer till exempel att arbeta med:
* Kontering av leverantörsfakturor
* Uppföljning att fakturor blir attesterade och betalda i tid
* Avstämning av vissa balans konto
* Back-up för kollegor inom avdelningen
* Verifiering av PO i SAP
* Rensning av Masterdata

Då tjänsten till stor del kommer utgå hemifrån har teamet morgonmöten varje morgon och ni kommer stötta varandra i arbetet på daglig basis.

VI SÖKER DIG SOM
* Har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med leverantörsreskontra, antingen heltid eller vid sidan av studier. Du har arbetat ca 2-3 år med leverantörsreskontra.
* Goda kunskaper i Excel, du kan sortera, göra sammanställningar och förstår Pivot-tabeller
* Kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska, då det är koncernspråken på Atlas
* Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi

Det är meriterande om du:
* Har erfarenhet från att ha arbetat med redovisning, avstämningar, moms och representationsfrågor
* Har erfarenhet från att arbetat i SAP

Som person präglas du av en noggrannhet som yttrar sig i ditt arbete. Inga detaljer undgår dig, samtidigt som du har en effektivitet i ditt arbete och håller ett gott tempo. För att du ska trivas är det viktigt att du är öppensinnad, snabblärd och flexibel. Du är siffervan och har inga problem med att hantera stora mängder data.

Övrig information


* Start: Omgående, ingen uppsägningstid tillämpas
* Omfattning: Heltid, 6 månader fram med en chans till förlängning
* Placering: Sickla, Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Atlas Copco är ett innovativt bolag med ett flertal affärsområden. Den här tjänsten är placerad inom Industriteknik. Affärsområdet industriteknik skapar verktyg för industrin genom ett globalt nätverk. Bland annat skapar de skruvdragare för bilindustrin, och faktum är att var tredje bil du ser är hopskruvad med deras produkter! Då karriärmöjligheterna är enorma är det många som stannar i bolaget en längre tid. Välkommen till ett företag som verkligen gör skillnad i världen!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 oktober 2020
  • Ansök senast: 22 november 2020

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024