Ekonomiassistent till avdelning för leverantörsreskontra

Ekonomiassistent till avdelning för leverantörsreskontra

Arbetsbeskrivning

I denna roll söker vi dig som är en utpräglad lagspelare och som drivs av att laget kommer före jaget. Tidigare erfarenheter inom området är inget krav men vi ser att du har någon typ av arbetslivserfarenhet. Dina mjuka värden kommer att vara den avgörande faktorn i denna rekrytering då vi lägger stor vikt vid att hitta den person som passar bäst in i gruppen. Låter detta intressant och som en tjänst som passar dig? Ansök idag!

Dina arbetsuppgifter
Ditt arbete kommer att innebära hantering utav leverantörsreskontra. Kunden är ett stort företag och verkar i hela Norden och denna avdelning hanterar fakturor för samtliga utav deras kunder i Sverige, Norge och Finland. I och med detta kommer det sättas prov på dig och du kommer att sitta med väldigt stora flöden av fakturor. Dina dagliga arbetsuppgifter består till dels utav:
• Arbeta i systemet Agresso (internutbildning)
• Gå igenom fakturafil som producerats över natten och jobba de som saknar fullständig information och komplettera
• Slutkontroll utav fakturor
• Gör betalningar på fakturorna
• Mail- och telefonsupport
• Utredning samt hantering utav reskontror, utredningskonton
• Påminnelsehantering och inkassokrav
mm.


Om företaget
Vår kund är störst inom branschen i Norden och har blivit rankade till en av Sveriges bästa arbetsgivare flera år i rad. Kunden är ett service- och installationsföretag som har mer än 10 000 personer anställda på fler än 150 orter i Norden med sitt huvudkontor placerat i Stockholm. De jobbar för att underhålla de funktioner som ska fungera i människans privata hushåll och kontor. Detta innefattar funktioner så som elektricitet, värme, kyla, vatten, sprinklers, vetilation, kraft och säkerhet. De jobbar för att ge fastigheter liv - dygnet runt, året om. På denna avdelning gäller hantering av leverantörsreskontra för Sverige, Norge och Finland och idag sitter det 10 personer på kontoret i spridda åldrar från 23 och uppåt.

Din profil
Utbildning:
• Gymnasieekonom alt. Civilekonom

Erfarenhet:
• Tidigare erfarenhet från liknande roll eller annat typ av arbete

Språk:
• Svenska & Engelska i tal och skrift
• Meriterande är kunskaper om Norska och/eller Finska

Övriga kompetenser:
• Kunskap och förståelse inom ex. debet, kredit, moms, inkasso mm.

Personliga egenskaper är något kunden lägger stor vikt i och då avdelningen jobbar väldigt tätt med varandra måste du vara en riktig lagspelare, kommunikativ och en professionell medarbetare.

Om oss
Framtiden AB finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs. personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.

Framtiden arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter – hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.



Villkor
• Arbetstider: 8-17
• Start: Omgående, alt. enligt ök
• Omfattning: Heltid
• Placering: Hägersten, Stockholm
• Lön: ca 23-25.000kr

Urval sker löpande så kom in med din ansökan redan idag!

Kontaktpersoner på detta företaget

Linda Gustavsson

Johanna Ahlstrand
0735 16 89 74
Ebba Andersson

Linda Gustavsson
0707-952 832
Karin Adin
0707-661445
Karin Adin
0707-66 14 45
Karin Adin
0735 - 16 89 70
Jennie Forsell
0739 - 55 76 16
Moa Jäder
0707-663955
Sofie Johansson
0735-168996

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Framtiden AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 28 oktober 2020
  • Ansök senast: 24 november 2020

Besöksadress

Teknikringen 10
None

Postadress

Warfvinges väg 29
Stockholm, 11251

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024