Ekonomiassistent till EÅF

Arbetsbeskrivning

Elektronikåtervinning i Sverige (EÅF) söker nu en ekonomiassistent som vill växa tillsammans med företaget och har en stor chans att påverka både verksamheten och sin egen roll. Har du tidigare arbetat på en ekonomiavdelning och vill fortsätta utvecklas inom yrket är det här en perfekt chans för just dig. Urval sker löpande så välkommen in med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för EÅFs räkning en ekonomiassistent då företaget expanderar. Du kommer att tillhöra ett litet och dynamiskt team vilket ger dig möjligheter till att arbeta med flera olika delar av verksamheten. EÅF arbetar med utbildning och utveckling av sin personal och med ett inspirerande och stöttande ledarskap. Då företaget växer innebär det att du kommer få vara med på deras resa och vara delaktig med att starta upp verksamheter från början.

Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och Elektronikåtervinning i Sveriges önskemål är att alla samtal och mail kring tjänsten går till
Academic
Work

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer anställas direkt hos Elektronikåtervinning i Sverige.

ARBETSUPPGIFTER
Som ekonomiassistent kommer du arbeta med den löpande kundfaktureringen och inkommande fakturor. Du arbetar med den löpande bokföringen och för rätt person finns möjligheter att ta större ansvar vid avstämningar och andra mer kvalificerade uppgifter. Du bistår ekonomichefen att ta fram underlag i form av rapporter och statistik samt är behjälplig vid bokslut.

Tjänsten passar dig som har ett fokus på att utvecklas samtidigt som du är orädd för att ta dig an utmanande arbetsuppgifter. Då det är ett litet företag med få anställda krävs det att du är flexibel och prestigelös då det är varierande arbetsuppgifter.

VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet.


* Har förståelse och erfarenhet av löpande ekonomiarbete, exempelvis från arbete vid sidan av studier.
* Flytande i det svenska och engelska språket både i tal och skrift, detta krävs då du kommer ha många kontaktytor via telefon och mail.
* Grundläggande kunskaper i Excel.


Som person är du strukturerad och ser till att prioritera uppgifter i rätt tid för att nå uppsatta deadlines och leverera med kvalité. Vi ser också att du har en god skriftlig kommunikativ förmåga då du kommer att skriva texter i mail och rapporter. Vidare tar du stort ansvar för dina arbetsuppgifter och samtidigt har du en flexibel inställning till förändrade förutsättningar och parallella arbetsuppgifter.

ÖVRIG INFORMATION


* Start: Enligt överenskommelse
* Omfattning: Heltid, rekrytering
* Placering: Centrala Stockholm
* Kontaktuppgifter: Ansvarig rekryterare; Elin jacobsson stn02@academicwork.se
* Sök tjänsten genom att klicka på Ansök nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
* Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa på [stn02@academicwork.se](mailto:stn02 @academicwork.se) under kontorstid. Skriv annonstiteln i rubriken och kopiera gärna in länken till annonsen i ditt mail. För generella funderingar kring din ansökan/vår rekryteringsprocess finns vi ofta tillgängliga i chatten här på webben under vardagar så hör gärna av dig där!


Academic Work är Home of the Young Professionals. Vi vänder oss till dig som är akademiker och fortfarande studerar på högskola/universitet, är nyutexaminerad eller har några års arbetslivserfarenhet. Hos oss kan du arbeta som uthyrd konsult på specifika kunduppdrag eller bli anställd direkt hos ett kundföretag via vår rekryteringsverksamhet. Läs mer på www.academicwork.se.

SKYDD FÖR DEN PERSONLIGA INTEGRITETEN
När du skickar in din ansökan till Academic Work godkänner och samtycker du till att Academic Work behandlar dina personuppgifter enligt Personuppgiftslagen. Läs mer under vår PuL-sida.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Elektronikåtervinning i Sverige (http://elektronikatervinning.com/) är en producentansvarsorganisation som i samarbete med producenter, återvinnare och andra aktörer i samhället administrerar och utvecklar ett nationellt insamlingssystem för elektronik och batterier. Elektronikåtervinning i Sverige är drivande i frågor som rör producentansvar på ett affärsmässigt, hållbarhetsmässigt och lagstiftningsmässigt plan. Hållbarhet, miljöansvar, återvinning och cirkulär ekonomi är centrala begrepp som till stor del beskriver arbetsområdet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work Stockholm
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Rekrytering heltid
  • Publicerat: 9 februari 2017

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Kundreskontramedarbetare

Kundreskontramedarbetare

19 april 2021

17 april 2021