Ekonomiassistent till företag inom tv- och streamingbranschen!

Ekonomiassistent till företag inom tv- och streamingbranschen!

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra samt SAP? Vill du lära dig mer om tv- och streamingbranschen i en tjänst där din initiativtagningsförmåga och problemlösningsförmåga kommer till användning? Då kan denna tjänst vara något för dig! Vi söker just nu en ny medarbetare till ett Financial Shared Service team med start den 1:a december! Ansök redan idag, då vi arbetar med löpande urval i den här processen.

OM TJÄNSTEN
Det här företaget inom tv- och streamingbranschen är i behov av en ekonomiassistent som kommer att bli en del av deras Financial Shared Services (FSS) på ett 6 månaders uppdrag med chans till förlängning. Man kommer arbeta som ett team med gemensamma arbetsuppgifter och stötta varandra, samtidigt som man kommer få möjligheten att ta extra ansvar över en specifik arbetsuppgift alternativt en del av verksamheten.

För att få bäst förutsättningar så kommer man under december månad att få en gedigen introduktion till arbetsuppgifterna. Till en början så kommer denna tjänst vara på distans på grund av den rådande situationen med Covid-19. Dock kan det att komma att ändras framöver om restriktionerna uppdateras, därför ser vi att du bor i Stockholm idag.

Du erbjuds

• En chef som stöttar dig i din utveckling och som är lyhörd för dina utvecklingsförslag i arbetet

• Ett team av kollegor som stöttar varandra och där det finns en härlig och positiv stämning

• Möjligheten att av att få uppleva ett systembyte i en roll där du har möjlighet att påverka

Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.

ARBETSUPPGIFTER
På det här företaget genomgår man just nu ett systembyte där man byter till SAP. Det systembytet kommer, utöver sedvanliga arbetsuppgifter, även medföra andra arbetuppgifter i form av att bland annat stötta organisationen med frågor rörande det nya systemet, men även i form av att sätta nya rutiner och strukturer.

Du kommer att arbeta med konteringen av leverantörsfakturor, avstämningar av balanskonton, ombokningar och manuella bokningar mot både resultat och balans och manuell fakturering. Utöver det kommer du att arbeta med:

• Både leverantörs- och kundreskontra

• Den gemensamma inkorgen och utreda mer komplexa fakturafrågor

• När ett problem med en faktura uppstår så utreder du orsaken och kommer med utvecklingsförslag för att förebygga framtida problem

• Lägga in nya användare i systemet och hålla en genomgång av systemet med de nya användarna

• I rollen kommer man arbeta mycket med utvecklingen av processerna och man kommer ha kontakt med många i organisationen för fakturarelaterade frågor

VI SÖKER DIG SOM
• Har en avslutad eftergymnasial utbildning inom ekonomi

• Har flera års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kund- och leverantörsreskontra, på ett bolag med ett stort fakturaflöde gärna på en shared service avdelning

• Har god erfarenhet av SAP

• Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, då båda dessa språk används i det dagliga arbetet

• Det är meriterande för tjänsten om du även har goda kunskaper i finska i tal och skrift

I den här processen kommer vi att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper, och vi förväntar oss att du motiverar dig väl för rollen i din ansökan.

Som person är du:

• Orädd

• Problemlösande

• Kommunikativ

• Flexibel

Övrig information


* Start: Omgående, senast den 21a december
* Omfattning: heltid
* Lön: Timbaserad månadslön
* Placering: Stockholm
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och företagets önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
Mer information om företaget kommer att ges senare under processen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 december 2020
  • Ansök senast: 10 januari 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Fakturaadministratör

Fakturaadministratör

13 maj 2021