Ekonomiassistent till internationellt bolag i Kista

Ekonomiassistent till internationellt bolag i Kista

Arbetsbeskrivning

Vi på SJR tillsätter nu en ekonomiassistent till vår kund, ett internationellt bolag som specialiserat sig på betalnings- och biljettsystem, särskilt för parkeringar och kollektivtrafiksystem. Dem har sitt svenska huvudkontor i Kista, nära bra kommunikationer som tunnelbana och pendeltåg.

I din roll som ekonomiassistent kommer du vara en del av ekonomiavdelningen som består av 5 personer och du kommer arbeta brett inom ekonomiområdet. Du kommer att arbeta med hela flödet inom kundreskontra och leverantörsreskontran därför behöver du känner dig trygg med bägge delarna.

Du välkomnas till ett härligt gäng och en flexibel arbetsplats där det finns möjlighet att utvecklas samt att arbeta på distans några dagar i veckan. Detta är ett konsultuppdrag med anställning hos SJR, med start omgående och som pågår i 6 månader och därefter en direktanställning hos kunden.

Arbetsuppgifter

- Bokföring av inbetalningar

- Påminnelsehantering/kravhantering

- Fakturautskick (elektroniskt)

- Kreditbedömningar

- Registrering/kontering av leverantörsfakturor

- Periodiseringar

- Leverantörsbetalningar samt in & utbetalningar

- Löpande bokföring - till största del hänförlig till kund och leverantörsreskontra

- Avstämningar i månadsbokslut - till största del hänförlig till kund och leverantörsreskontra samt bank.

Din bakgrund

För att lyckas i rollen tror vi att du har en examen inom ekonomi och har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare samt har god förståelse för det ekonomiska flödet. Som person är du proaktiv, kommunikativ och har lätt att ta dig an uppgifter både högt och lågt. Du känner dig bekväm att arbeta självständigt och vågar ta egna initiativ där det behövs, samtidigt som du trivs i grupp. Har du erfarenhet utav affärssystemet Jeeves, Rillion och Pagero är det meriterande. Vidare är du van att arbeta i Excel.

Ansökan

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig Atena Vinogradova. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2023-02-26. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. I det fall den sökta tjänsten medför ekonomiskt ansvar kommer en kreditupplysning att genomföras avseende slutkandidaten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om SJR
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget Ogunsen AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB och WES AB.

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår Integritetspolicy (https://sjr.se/integritetspolicy/)

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 februari 2023
  • Ansök senast: 26 februari 2023

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024