OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du arbeta med ekonomi och få möjlighet att vara med och växa tillsammans med bolaget? Vi söker dig som är junior i karriären och som har arbetat en kortare period med ekonomi sedan tidigare. Ansök redan idag – vi tillämpar löpande urval.
OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för kunds räkning en ekonomiassistent inom leverantörsreskontra till deras huvudkontor i Göteborg. Tjänsten är ett tidsbegränsat uppdrag mellan augusti-februari.
Den aktuella verksamheten ingår i en koncern som är ett av Europas ledande hälso- och sjukvårdföretag. De erbjuder ett brett vårdutbud av hög kvalitet inom medicin, kirurgi och psykiatri i fem länder genom deras sjukhus, specialistkliniker och vårdcentraler. I Sverige finns de från Umeå i norr till Malmö i söder och erbjuder vård inom områdena primärvård, somatisk och psykiatrisk specialistvård samt akutvård. Bolagets vision är att ge bästa möjliga livskvalitet för varje patient. Vilket är något som deras medarbetare har som riktmärke i sitt arbete, varje dag.
Du kommer att ingå i ett team med drygt 10 andra kollegor, där goda samarbeten står i fokus. Avdelningen ansvarar tillsammans för hela flödet av leverantörsfakturor för 36 av verksamhetens svenska bolag. Du kommer att ha mycket interna samarbeten, såväl inom teamet som utanför. Det är således av stor vikt att du trivs i en roll som kräver flexibilitet och en god samarbetsförmåga.
Du erbjuds
* En arbetsplats med ett utvecklande företagsklimat.
* Möjlighet att ta eget ansvar och få en större ekonomisk förståelse.
* En plats i ett tight team som har roligt tillsammans.
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande
ARBETSUPPGIFTER
* Arbeta med hela flödet av leverantörsfakturor, allt från att fakturan kommer in till att den ska vara betald.
* Tillsammans med kollegor ansvara för hela leverantörsreskontra, inklusive avstämningar.
* I samarbete med gruppen hjälpas åt att utveckla, effektivisera och harmonisera redovisnings- och rapporteringsprocesser.
* Kontering av leverantörsfakturor och arbeta med att säkerställa kvalitén och att fakturor konteras på samma sätt inom bolagen.
* Löpande bokföring och vara behjälplig vid månads-, kvartals- och årsbokslut
* Löpande kontakt samt support till verksamheterna.
VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, alternativt likvärdig arbetslivserfarenhet.
* Har arbetat med ekonomirelaterade uppgifter i minst 1 år.
* Har en förståelse och intresse för det ekonomiska flödet.
* Talar och skriver svenska obehindrat då du dagligen kommer att kommunicera detta språk.
* Goda kunskaper i Office-paketet
Det är meriterande om du:
* Har arbetat med leverantörsreskontra sedan tidigare
* Har kunskaper inom Agresso/Unit4
Som person är du:
* Strukturerad, då du kommer hantera ett stort flöde av arbetsuppgifter.
* Noggrann och tycker om att arbeta i ett högt tempo.
* En kommunikativ teamplayer som gärna ställer upp för dina kollegor.
* Driven och har god förmåga att prioritera bland dina arbetsuppgifter.
Övrig information
* Start: Augusti
* Omfattning: Heltid, augusti till slutet på februari
* Placering: Göteborg
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.
Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231