Ekonomiassistent till kund i Norrköping

Ekonomiassistent till kund i Norrköping

Arbetsbeskrivning

Är du serviceminded och vill ingå i ett mindre team med härliga kollegor? För kunds räkning söker vi nu en driven ekonomiassistent!

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomiassistent kommer dina uppgifter innebära arbete med bland annat kund- och leverantörsreskontran, momsredovisning, skattedeklaration, fakturering samt diverse in-och utbetalningar. Även andra relevanta arbetsuppgifter kan förekomma och då rollen har stor möjlighet att utvecklas kan arbetsuppgifterna komma att variera under tidens gång.

Har du tidigare jobbat med att administrera löner är det meriterande men inget krav.


Din profil
Uppdraget är ett föräldravikariat till en början med start omgående. Uppdraget kommer sträcka sig minst ett åt framåt. Om du är driven och visar vilja att lära dig kommer det finnas stora chanser till förlängning och en anställning direkt hos vår kund.

För att passa för rollen som ekonomiassistent ser vi att du har en utbildning eller bakgrund inom ekonomi alternativt annan utbildning eller erfarenhet som är relevant för tjänsten. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet inom yrket men med rätt personlighet kan även en person utan erfarenhet passa in i rollen.

Som person är du mån om att serva och assistera på bästa sätt. Som ekonomiassistent kommer du jobba tillsammans med andra i ett team men rollen ställer också krav på självständighet. Vi ser därför att du trivs med sociala kontakter och att samarbeta tillsammans med andra. För att passa in i rollen är det viktigt att du tycker om att arbeta med siffor och att du har ett strukturerat och ordningsamt arbetssätt.

I rollen krävs det att du har mycket god förståelse för svenska i tal och skrift.

Ansökningsförfarande
Tjänsten är ett konsultuppdrag där du initialt blir anställd av oss på Skill med möjlighet till fortsatt anställning hos kund.

Urval sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att söka. Om du har frågor angående tjänsten eller rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Emma.Kilian@skill.se

Om oss
Skill jobbar med kort- och långsiktig kompetensförsörjning. Vårt tjänsteutbud består av rekrytering och bemanning och våra kunder finns främst inom industri och IT. Vårt fokus är att matcha talanger med företag i utveckling men även att hitta och skapa framtidens arbetskraft. Vi är ett nav för talanger i olika åldrar, med olika erfarenheter och skills som vill ta nästa steg. A talent hub, helt enkelt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 december 2020
  • Ansök senast: 27 december 2020

Liknande jobb