Ekonomiassistent till kundreskontra med stora flöden

Ekonomiassistent till kundreskontra med stora flöden

Arbetsbeskrivning

Vi på SJR söker dig som vill jobba som ekonomiassistent på kundreskontran i ett konsultuppdrag på 15 månader. Kunden sitter i härliga lokaler på Kungsholmen och trivs du i en roll med högt tempo, processförbättringar och trevliga kollegor, då har vi ditt nästa uppdrag!

Arbetsbeskrivning;
I tjänsten kommer du tillsammans med dina kollegor ta att ansvar för kundreskontran. Kunden jobbar med stora flöden och det ställs krav på att du stresstålig, noggran och effektiv. De huvudsakliga arbetsuppgifterna är;

- Redovisning av kundfakturor
- In och utbetalningar
- Kassahantering/rapportering
- Avstämningar
- Påminnelsehantering
- Inkassohantering


I tjänsten ingår även mycket kontakt både internt och externt. Kunden jobbar hela tiden med processförbättringar och effektiviseringar.

Vem söker vi;
Du har en universitet/högskoleexamen inom ekonomi och du ska ha jobbat med ovanstående arbetsuppgifter i minst 3 år och i stora flöden. Du är kan prata och skriva svenska och engelska flytande då du har kontakter på båda språken. Du har lätt för att sätta dig in i nya system och har stor kunskap i Excel.

För att trivas hos kunden är bör du vara en teammänniska som är hjälpsam samtidigt som du är driven och kan jobba självständigt. Du är stresstålig, effektiv och noggrann och tycker om när det är högt tempo. Du är initiativtagare, har lätt för att kommunicera och planera ditt arbete och trivs i en föränderlig miljö. Vi ser ju även att du är social och sprider härlig energi omkring dig!

Ansökan;
Uppdraget är start omgående och 15 månader framåt. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut. Sista ansökningsdag är 2020-11-30.

Tänk på att din ansökan inte ska innehålla uppgifter kring hälsa, medborgarskap, sexuell läggning eller medlemskap i fackförening. Notera även att vi tyvärr inte kan ta emot CV via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

För information om hur vi behandlar kandidaters personuppgifter se vår integritetspolicy: https://sjr.se/gdpr/integritet... (https://sjr.se/gdpr/integritetspolicy/)

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som hjälper dig med dina utmaningar.

Om företaget
SJR in Sweden (SJR) är ett av Sveriges ledande och mest erfarna bolag inom rekrytering och konsultlösningar. Ända sedan starten 1993 har vi varit specialiserade inom såväl personlighetsbedömning som de områden vi rekryterar till, vilket ger oss en unik förmåga att utifrån högt ställda krav matcha rätt kompetens med rätt uppdragsgivare. Vi erbjuder specialistkompetens inom Finance, HR, Supply Chain och IT.

SJR är idag cirka 550 medarbetare med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Helsingborg och Uppsala. Koncernen består av moderbolaget SJR in Scandinavia AB med dotterbolagen SJR in Sweden AB, Ogunsen AB, SJR IT AB och WES AB.



Titel: Ekonomiassistent

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas Vinnersten

Magnus Mellborg

Karin Fors
031-333 54 75
Liza Dahlin
0766-471620
Liina Fagerberg
031-750 33 91
Caroline Karlsson
031-333 54 71
Charlotte Jerleke

Magnus Mellborg
+46 766 47 16 18
Rebecca Dellborg
+46 70 471 59 02
Amanda Karlsson
031-333 54 88

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 oktober 2020
  • Ansök senast: 17 april 2021

Besöksadress

Kullagatan 8, Helsingborg
None

Postadress

Kullagatan 8
Helsingborg, 25220

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024