Ekonomiassistent till leverantörsreskontra – stora flöden!

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Vad innebär rollen och vem söker vi? Som del av ett team om fyra personer inom leverantörsområdet arbetar du som ekonomiassistent på en centralt belägen byggkoncern. Arbetet innebär att hantera stora flöden av fakturor; att registrera, skicka ut för attest och definitivboka. Till 50 % arbetar du även med fokus på påminnelser från leverantörer. Ditt arbete sker till stor del i Visma och du ingår i ett team med gott samarbete och god stämning.

Vår kund har behov av en person som kan starta i mitten av januari 2017 och uppdraget pågår till oktober 2017. Du arbetar på heltid och fungerar som vår SJR-konsult under perioden.

Vi söker dig som är gymnasieekonom eller liknande och har viss erfarenhet av leverantörsreskontra och därmed har förståelse för processen. Det är viktigt att du är en lagspelare, att du trivs med rutinuppgifter och att du är noggrann i det du gör samtidigt som du kan hantera stora mängder och planera ditt arbete utifrån att du har en delad roll. För att trivas bör du även vara strukturerad och trivas i en roll med tydliga ramar.

Din ansökan Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Karin Fors via 031-333 54 75. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka oss din ansökan. Konsult hos SJR Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Hanna Niklasson
+46 31 3335473
Hanna Niklasson
+46 031 3335473
Karin Fors
+46 031 333 54 75
Caroline Karlsson
+46 031 333 54 71
Helena Åhs
+46 031 333 54 85
Sandra Hellström
+46 031 333 54 76
Liina Fagerberg
+46 031 750 33 91
Amanda Karlsson
+46 31-3335488, +46 766471653
Linda Orrö
+46 (0)31 333 54 72

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Göteborg Göteborg
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse
  • Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 7 december 2016

Besöksadress

Kungsgatan 48B
None

Postadress

Kungsgatan 48B
Göteborg, 41115

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024