Ekonomiassistent till Redovisningstjänster - Timanställning

Ekonomiassistent till Redovisningstjänster - Timanställning

Arbetsbeskrivning

Intraservice är Göteborgs Stads interna serviceorganisation. Vår uppgift är att göra det enklare att arbeta i Göteborgs Stads olika verksamheter. Vi levererar tjänster till stadens förvaltningar och bolag, vilket bland annat innebär att utveckla och tillhandhålla gemensamma arbetssätt, verktyg, IT-stöd och mallar. Våra verksamhetsområden är HR, ekonomi och operativt inköp, IT, kommunikation, ledning och styrning, servicecenter, vård och omsorg samt utbildning, kultur och fritid.
Vi är cirka 700 anställda, och är inne på en spännande resa med nya uppdrag och ansvarsområden, vilket gör att vi behöver fler kompetenta och engagerade kollegor.
Läs mer om oss på http://www.goteborg.se/intraservice


ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg! Nu behöver vi dig med god service som ett av dina ledord!
Är du dessutom glad, nyfiken och engagerad person som gillar nära samarbete med dina kollegor? Då kan du vara vår nya kollega på enheten redovisningstjänster!

Redovisningstjänster är en nyetablerad enhet på Intraservice som startade 1 juli 2018. Vårt uppdrag är att hantera redovisningen för Göteborgs Stads 10 stadsdelsförvaltningar samt för förskole- och grundskoleförvaltningen. Vi är cirka 50 medarbetare som leds av två enhetschefer Våra medarbetare ingår i en av enhetens tre processgrupper som består av leverantör-, kund- och redovisningsprocessen. Vår enhet är ett shared servicecenter. Det innebär att vi ger support och stöd till enhetens kunder genom att besvara och handlägga ärenden via telefon och mail, vardagar mellan kl.08:00-16:30.

Våra kollegor och samarbetspartners är stadens chefer, ekonomer, administratörer, leverantörer och invånarna i Göteborg. Vårt mål är att hantera redovisningsprocesserna på ett gemensamt, effektivt och kvalitativt sätt. Vi ska ge och uppfattas som ett professionellt stöd inom ekonomitjänsterna.

Göteborgs Stad genomför nu ett stort förändringsarbete där stadsdelsnämnderna ombildas till nya centrala facknämnder. Det kommer att innebära en ökad arbetsbelastning för oss och vi behöver därför under en tidsbegränsad period förstärka vår enhet med extra resurser.
Du kommer att placeras i leverantörsprocessgruppen och ditt uppdrag är att utföra arbetsuppgifter inom leverantörsprocessen, som exempelvis att hantera ofullständiga leverantörsfakturor så att fakturorna kommer till rätt person och i rätt tid. Det innebär bland annat att:
• skicka faktura till rätt mottagare utifrån information som framgår av fakturan
• kontakta leverantör för fakturor som saknar referens helt eller där angiven referens inte finns
• kontakta leverantör för fakturor som avser annan förvaltning/bolag eller privat aktör


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har gymnasieutbildning inom ekonomi. Du har goda kunskaper i Office-paketet och speciellt i Excel.

Vi ser det som meriterande om du har:
• erfarenhet av arbete inom leverantörsreskontraprocessen
• erfarenhet av redovisning/ekonomistyrning inom offentlig verksamhet
• kunskaper i fakturahanteringssystemet Visma Proceedo eller erfarenhet av arbete i liknande system

Vi söker dig som har god kommunikativ förmåga, är noggrann och strukturerad. För dig är det självklart att ta ansvar och kunna organisera och prioritera ditt arbete så att det blir utfört i rätt tid och med rätt kvalitet. Du är serviceinriktad och har god förmåga att samarbeta med kollegor i gruppen, inom den egna förvaltningen och med våra kunder. För att du ska trivas hos oss måste du gilla snabba tempoväxlingar och kunna utföra arbetsuppgifter där behov uppstår. Du är lojal med fattade beslut och bidrar till att enheten når uppsatta mål.

Som medarbetare på Intraservice delar du självklart stadens gemensamma förhållningssätt:
vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.

På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som kontinuerligt utvecklas och förändras. Hos oss får du stora möjligheter till kompetensutveckling och kreativt arbete. Vi erbjuder dig flexibel arbetstid för att du ska kunna få balans mellan arbete och privatliv. Intraservice har ett aktivt hälsoarbete och du erbjuds olika friskvårdsförmåner. Sedan flera år tillbaka är vi en miljödiplomerad arbetsplats.

Vi vill att Intraservice ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi vet att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.



ÖVRIGT
Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Göteborgs Stad , Intraservice
  • 2 platser
  • 3 - 6 månader
  • Deltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 september 2020
  • Ansök senast: 5 oktober 2020

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024