Ekonomiassistent till Södertälje sökes omgående!

Ekonomiassistent till Södertälje sökes omgående!

Arbetsbeskrivning

PerformIQ gör mer än att hitta personal. Våra kandidater har rätt CV och det där lilla extra som du letar efter. Ansvarstagande, dedikerad, fokuserad, kalla det vad du vill, vi kallar det för idrottens egenskaper.

Har du tidigare erfarenhet av arbetsuppgifter så som fakturahantering och leverantörsreskontra? Är du van vid löpande redovisningsarbete? Då har vi tjänsten för dig som ekonomiassistent till företag i Södertälje! 

Som ekonomiassistent deltar du i arbetet med den löpande redovisningen, leverantörsreskontran och bankavstämningar för ett antal bolag inom koncernen. Ditt arbete innebär att säkerställa välfungerande leverantörsfakturaflöden i Ascendo där alla våra fakturor skannas, samt att stämma av leverantörsreskontra och bankkonton. Registrering i det löpande redovisningsarbetet ingår, liksom att hantera redovisningsavdelningens funktionsbrevlåda med löpande ärenden från leverantörer och kunder.

En annan viktig del av ditt jobb är att ha en bra dialog med bolagen – som är våra kunder – och ge dem god service.

Vi tror att du som söker tycker om att jobba tillsammans med andra och är duktig på att samarbeta. Naturligtvis är du kommunikativ och bemöter kunderna, det vill säga koncernbolagen, på bästa möjliga sätt. Du har fallenhet för att tänka analytiskt och i ditt dagliga arbete är du självgående, effektiv och strukturerad, även under tidspress. Kunden värdesätter en konstruktiv dialog och eftersom dem arbetar i nära samarbeten är det viktigt att  ha en öppen dialog och kunna ge och ta emot återkoppling. Eftersom kunden ständigt arbetar med att förenkla och effektivisera processer måste du ha en positiv inställning till förändringar på arbetsplatsen. Med andra ord kan du identifiera dig med företags kärnvärden öppen, personlig enkel och modig.

Krav på person: 

• Ekonomutbildning på lägst gymnasial nivå
• Påbyggnadsutbildning inom ekonomi/redovisning
• Relevant erfarenhet inom området.
• God förmåga att samverka med kollegor och kunder
• Utvecklingsinriktad med fokus på förbättringar
• Goda kunskaper i Excel

Meriterande:
• Erfarenhet av fakturahanteringssystemet Ascendo
• Erfarenhet av Adra Match
• Erfarenhet av IBS Enterprise och/eller UBW

Övrigt: 

Start: Omgående
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Södertälje

Ansök redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Om PerformIQ
PerformIQ är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag med en unik profil. Vi erbjuder personal med bakgrund inom idrotts- och föreningslivet kombinerat med utbildning och arbetslivserfarenhet. Genom idrotten har våra konsulter utvecklat prestationshöjande egenskaper och därmed skapat rätt verktyg för att lyckas bättre i arbetslivet. Det är PerformIQ! För mer information, besök www.performiq.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm

Henrik Petré

Carl Henrik Monsén

Lina Beaman

Åsa Almgren

Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon

Henrik Petré

Hanna Mattsson
0733-53 75 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ AB
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 juli 2020
  • Ansök senast: 7 augusti 2020

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 34
None

Postadress

Sveavägen 159
Stockholm, 11346

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024