Ekonomiassistent till spännande bolag

Arbetsbeskrivning

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 200 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

Till vår kund som är inne i en stark tillväxtfas söker vi nu en ödmjuk och prestigelös ekonomiassistent. Till en början består arbetet främst av kund- och leverantörsreskontra samt övrigt administrativt arbete men på sikt kan tjänsten komma att utvecklas till en mer övergripande roll inom redovisningen. Uppdraget startar omgående och för rätt person finns det goda möjligheter att sedan rekryteras över till kunden.

Arbetsuppgifter

Leverantörsreskontra Kundreskontra Betalningar Viss övrig löpande redovisning Övrigt administrativt arbete


Lämplig bakgrund
Du har någon form av ekonomisk utbildning och känner dig trygg i din yrkesroll. Du bör ha erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra, ytterligare erfarenhet av löpande redovisning är meriterande. Du bör vara på en god nivå i engelska i både tal och skrift och har du erfarenhet av Pyramid är detta meriterande.

Din personlighet
Som person är du öppen, positiv och glad. Du har ett ödmjukt sätt och är inte rädd för att hugg i där det behövs. Du är noggrann och mån om att göra rätt samtidigt som du är strukturerad och organiserad. Du är effektiv och gillar att få saker och ting gjorda. Du kommer att ingå i ett trevligt redovisningsteam om fyra personer som har bra sammanhållning.

Din ansökan
Känner du igen dig i ovan beskrivning? Skicka då in din ansökan omgående då vi arbetar med löpande urval. Har du några frågor om tjänsten eller processen är du varmt välkommen att kontakta Cathrine Wiberg på 040-665 51 09.

Konsult hos SJR
Som konsult hos SJR ska du drivas av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Som konsult hos SJR har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elisabeth Khera
+46 404 55 19
Malin Vindenberg
+46 8-407 55 20, +46 707-471 59 11
Elisabeth Khera
+46 8 407 59 19
Pernilla Häglund
+46 8-407 55 42, +46 707-647 16 42
Patrik Asperö
+46 8-407 55 41, +46 707-647 16 41
Jannika Skoglund

Tomas Vinnersten

Sebastian Anderson

Tomas Vinnersten
+46 0406655105, +46 0766471614
Kristina Bennet
+46 040-6655103

Sammanfattning

  • Arbetsplats: SJR AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Marknadsmässig
  • Tillsvidare Tillsvidare
  • Publicerat: 19 oktober 2016

Besöksadress

Kungsgatan 48B
GÖTEBORG

Postadress

Box 7420
Stockholm, 10391

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024