Ekonomiassistent till SRV återvinning

Ekonomiassistent till SRV återvinning

Arbetsbeskrivning

För dig som har erfarenhet av att arbeta med Inkasso, skatteregler och moms och vill arbeta på ett företag som värnar om miljö och hållbarhet finns nu möjlighet att söka tjänsten som ekonomiassistent på SRV återvinning med start så snart som möjligt. Sök tjänsten idag då vi arbetar med löpande urval.

OM TJÄNSTEN
Academic Work söker för SRV återvinnings räkning en ekonomiassistent inom inkassohantering till ett uppdrag på cirka 3 månader där du får vara med och gå igenom och ansvara för inkassorelaterande ärenden. SRV återvinning är ett av Sveriges främsta avfallsbolag med miljöriktig verksamhet som omfattar allt från rådgivning, insamling och behandling av återvinningsmaterial till deponering.

I rollen som ekonomiassistent blir du anställd på Academic Work och arbetar på uppdrag ute på SRV. Du kommer bli en del av en grupp på 2 personer som idag sitter med löpande kundreskonra.

Du erbjuds:


* En plats i ett kompetent team som präglas av stort driv och engagemang.
* Chansen att ta ägandeskap och driva projektet kring tidigare inkassoärenden i hamn. .
Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande


ARBETSUPPGIFTER
I rollen som ekonomiassistent inom inkassoärenden kommer du ta ägandeskap för att gå igenom tidigare ärenden och ordna dessa så att de är uppföljda och hanterade på ett strukturerat och noggrannt sätt. Du kommer framförallt:


* Rensa kundregister inför byte av ekonomisystem.
* 6000-8000 kunder med förfallna fakturor.
* Stämma av förfallna fakturor mot inkasso.
* Handläggning konkurser/dödsbon


VI SÖKER DIG SOM
* Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning.
* Minst 1 års erfarenhet av rollens huvudsakliga arbetsuppgifter i form av Inkasso, skatteregler och moms (avdragbar/inte) vid avskrivning kundfordringar.
* God systemerfarenhet, särskilt goda kunskaper i Excel.
* Goda kunskaper i det svenska och engelska språket

För att lyckas och trivas i rollen ser vi att du är strukturerad och noggrann då du kommer hantera viktiga ärenden löpande. Genom god struktur säkerställer du effektiv hantering av ärenden samtidigt som du följer upp ditt arbete över tid. Slutligen ser vi att du är trygg i din kompetens och bekväm i att självständigt driva arbetet framåt mot uppsatta mål.

Övrig information


* Start: omgående
* Omfattning: Heltid. Visstidsanställning på cirka 3 månader eller till dess att alla ärenden hanterats.
* Lön: Timbaserad månadslön
* Ansökan: Vi önskar att du med din ansökan skickar in ett personligt brev där ditt intresse för tjänsten och branschen, samt relevanta erfarenheter lyfts fram på ett tydligt sätt.
* Placering: På plats i Huddinge. Begränsat distansarbete på grund av arbetets karaktär.
* Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och SRV återvinnings önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.


Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

INFORMATION OM FÖRETAGET
SRV återvinning är ett av Sveriges främsta avfallsbolag med miljöriktig verksamhet som omfattar allt från rådgivning, insamling och behandling av återvinningsmaterial till deponering. De har sedan starten levererat miljöriktig avfallshantering till hundratusentals nöjda kunder. Deras kundbas är varierad, med allt från enskilda hushåll till föreningar och företag. De har en verksamhet som omfattar allt från insamling och förädling av återvinningsmaterial till deponering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 oktober 2021
  • Ansök senast: 16 november 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


LL Bolagen söker orderadministratör/ekonomiassistent

LL Bolagen söker orderadministratör/ekonomiassistent

3 december 2021

Ekonomi assistent

Ekonomi assistent

3 december 2021