Ekonomiassistent till Steelwrist

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Steelwrist har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Steelwrist en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.

Om företaget:

Steelwrist är en global tillverkare av tiltrotatorer, snabbfästen, tillbehör och arbetsredskap för grävmaskiner och grävlastare. Huvudkontoret är placerat i nya fräscha lokaler i Rosersberg. Steelwrists mål är att vara bäst i världen på att utveckla, tillverka och sälja utrustning som ökar effektiviteten på grävmaskiner. Ett målmedvetet fokus på robusta och moderna produkter i kombination med snabb service uppskattas av allt fler kunder. Steelwrists kärnvärden, lyhördhet, enkelhet och fart, visar tillsammans med deras kvalitets- och miljöpolicyer vägen för hur dem vill arbeta med kunder, återförsäljare, leverantörer och medarbetare.

Som ekonomiassistent på Steelwrist kommer du in i ett spännande skede med tillväxt och expansion. Du ansluter till ett familjärt bolag och ett team med duktiga, engagerade och drivna medarbetare där man arbetar självständigt, men företagskulturen andas teamwork och högt i tak. Medarbetarna är Steelwrists viktigaste resurs och tillsammans värnar de om en hög trivsel på arbetsplatsen där alla arbetar aktivt för ett välkomnande och inkluderande arbetsklimat med tydlig vi-känsla.

Arbetsuppgifter:

I rollen som ekonomiassistent arbetar du främst med Steelwrists kundreskontra och du kommer senare även axla rollen som ansvarig för månadsbokslut av ett mindre bolag i koncernen. Du har kontakt med den internationella säljorganisationen och kunder via telefon och mejl gällande fakturafrågor. Du ansvarar för fakturering samt bevakning av sena betalningar och är behjälplig med övriga förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen.

• Hantera kundreskontra
• Kontakt med säljorganisation gällande fakturafrågor
• Kundkontakt via telefon och mejl gällande fakturafrågor
• Ansvar för fakturering samt bevakning av sena betalningar
• Behjälplig med övriga förekommande arbetsuppgifter på ekonomiavdelningen
• Ansvar för månadsbokslut av ett mindre bolag i koncernen

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi
• Flera års arbetslivserfarenhet av kundreskontra och redovisning, gärna från ett internationellt och tillverkande bolag
• Mycket goda kunskaper i MS Office och affärssystem, meriterande med erfarenhet i Monitor
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

I rollen som ekonomiassistent har du både interna och externa kontaktytor och du trivs med att ta första steget till ett samtal. Du har lätt för att samarbeta och har en god kommunikationsförmåga. Ditt arbetssätt är strukturerat och du är kvalitetsmedveten, ansvarsfull och noggrann. I rollen arbetar du tätt ihop med ditt team därtill trivs du i roller där du arbetar tillsammans med kollegor för att utveckla rutiner och processer.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till uppsägningstid
Plats: Rosersberg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 januari 2023
  • Ansök senast: 26 februari 2023

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024