Ekonomiassistent till Stockholm

Ekonomiassistent till Stockholm

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Nu söker vi dig som är intresserad av att arbeta på en attraktiv statlig myndighet i Stockholm med bakgrund inom ekonomi.  Du kommer att arbeta med alltifrån avstämningar och kontering vid utbetalningar till löpande bokföring. Du kommer att vara ett viktigt stöd till verksamheten där du svarar på frågor från verksamheten med en god servicenivå. Arbetet är på deltid (50%) och avser att påbörjas så snart som möjligt till och med  2020-10-31, med chans till förlängning. Låter det här som ett uppdrag för dig? Då är du välkommen med din ansökan redan idag! 



Ansvarsområden
• Avstämning och korrigering av utbetalningar.
• Leverantörsfakturahantering, stöd till verksamheten (Visma Proceedo).
• Utbetalningar (framtagande av utbetalningsförslag samt kontroller i  myndighet-
ens ärendehanteringssystem för utbetalningar). 
• Löpande svara på frågor från verksamheten.
• Inkommande posthantering samt diarieföring av handlingar.
• Löpande bokföring (främst omkonteringar i Agresso då grundredovisning sker hos Sta-
tens Service Center).
• Tidsredovisning i Agresso (stöd till tidredovisningsansvarig).
• Systemadministration - Agresso (eventuella korrigeringar till följd av ändrad utbetal-
ningsinformation från utbetalningsförslag, upplägg av behörigheter).
• Ta fram underlag i samband med utlämnande förfrågningar.

Arbetstider
Uppdraget bedöms omfatta en konsult på halvtid från avtal ingåtts till och med 2020-
10-31 med möjlighet till förlängning om upp till ett år. Tjänstgöringsgraden kan ökas eller sänkas efter dialog med leverantören.

Kvalifikationer
Utbildning
• Godkänd gymnasieexamen
• Eftergymnasial utbildning inom ekonomi och/eller redovisning, alternativt längre
dokumenterad arbetslivserfarenhet inom ekonomi

Kunskaper och erfarenheter
• Minst fem (5) års erfarenhet av likartade ekonomiassistentarbete
• Goda kunskaper i Agresso och Excel
• Erfarenhet från statlig myndighet
• Intresse och god förståelse för statlig redovisning
• Goda kunskaper i Officepaketet

Personliga egenskaper
• Konsulten behöver vara självgående, självständig och serviceinriktad
• Ska kunna vara flexibel och utföra arbetet där behovet uppstår
• Kunna vara tillgänglig större delen av sommaren
• Kunna arbeta med repetitiva och ensidiga arbetsuppgifter

Meriterande är erfarenhet av (bör-krav):
• Visma Proceedo (leverantörsfakturahanteringssystem)
• Ärendehanteringssystemet Nyps 
• Tidredovisningsmodul -Unit4 Business World (Agresso)
• Arbetat med betalningsfiler och inläsning av försystemtransaktioner i Agresso

Ansökan
Sista ansökningsdag: 2020-04-14, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Deltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 9 april 2020
  • Ansök senast: 15 april 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024