Ekonomiassistent till växande bolag

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

I tjänsten som ekonom kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att innefatta följande:

Hantera leverantörsfakturor
Hantera kundfakturor
Bokföring
Löpande bokföring
Månadsbokslut

Det är en varierande tjänst där du får vara med och arbeta i stora delar i ekonomifunktionen. Företaget och teamet är mindre vilket gör att det är en familjär atmosfär och man har stora möjligheter till att få vara med och påverka och utveckla ekonomifunktionen. Väldigt passande för dig som tycker om analys i en ekonomifunktion och har ambitionen att utvecklas inom det området.
Det här är ett konsultuppdrag via Wrknest, där du blir anställd av oss men arbetar ute hos kund. Det finns goda möjligheter till överrekrytering. Du kommer att få mer information om företaget längre fram i rekryteringsprocessen.

Vi söker dig som har

- En universitets- eller högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande
- Erfarenhet av att ha jobbat med redovisning, bokföring och löner
- Lätt för att arbeta i system och är vass på Excel
- Erfarenhet av att jobba i ekonomisystem
- Har flytande kunskaper i svenska, i tal och skrift
- B-körkort


Vi ser det som meriterande

- Erfarenhet i Hogia, Pyramid eller Microsoft Dynamics
- Arbetat med eller byggt rapporter i Power BI


Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då de är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi förstår att man inte kan allting från början - men du ska ha en vilja att lära dig! Därför söker vi dig som är kommunikativ och kan förmedla ett utmanande budskap mot verksamheten, samtidigt som du är lyhörd på olika detaljer, stresstålig och kan hantera många bollar i luften. Som person är du även noggrann i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Övrig information

Start: Omgående

Plats: Göteborg

Omfattning: 100%

Anställningsform: Konsultuppdrag

Sök gärna så snart som möjligt då vi jobbar med löpande urval.

Om Wrknest

På Wrknest gör vi inte som alla andra. Vi tror på att hela tiden våga se nya möjligheter och tänka nytt. När vi startade var det för att utmana gamla sätt att rekrytera på.

Vi lever i en tid av snabb digital utveckling. Kunskap behöver förnyas kontinuerligt för att vara aktuell. Därför gäller det att kunna ställa om snabbt. Det här gör att vi inte enbart tittar på kandidatens CV vid en rekrytering. Istället ser vi till den samlade potentialen och erbjuder individanpassad upskilling. På så vis kan vi snabbt matcha de kunskapsbehov som finns just nu.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Wrknest
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 mars 2023
  • Ansök senast: 6 september 2023

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024