Ekonomiassistent till växande företag - Södra Stockholm

Ekonomiassistent till växande företag - Södra Stockholm

Arbetsbeskrivning

om ekonomiassistent kommer du att arbeta i en internationell miljö med ett team som idag består av 8 personer. Teamet är i dagsläget lokaliserade i Danmark och det kan därför tillkomma en del resor i tjänsten. Tillsammans ansvarar ni för redovisningen för alla företagets länder där du kan bidra med en djupare inblick i den svenska organisationen. Det är därför en stor fördel om du är van att arbeta med redovisning på nordisk nivå. Du kommer att rapportera till Vice VD i Sverige.
I rollen som ekonomiassistent kommer dina främsta uppgifter att vara registrering och bokföring av leverantörsfakturor och kundfakturering. Du kommer att delta i månads- samt årsbokslut, agera bollplank gällande ekonomiska frågor samt förse organisationen och externa parter med kvalitetssäkrad ekonomisk information inom uppsatta tidsramar. Arbetsuppgifterna kan variera från dag till dag och hos oss får du möjlighet att prova dig fram inom alla de finansiella områdena i vår nordiska ekonomiavdelning. Dina arbetsuppgifter kommer främst att ske i ekonomisystemet Navision och Excel.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Månatlig kundfakturering.
• Registrering och bokföring av fakturor och MasterCard bilagor.
• Betalnings- och bankavstämningar.
• Avstämningar i förbindelse med månadsavslut.
• Påminnelser till kunder.
• Omvänd fakturering åt leverantörer.
• Momsavstämning.
Din profil:
Vi söker dig som har 2-3 års erfarenhet av ekonomisk redovisning och bokföring där en ekonomi utbildning är meriterande. Som person har du ett öga för detaljer, arbetar strukturerat med en analytisk förmåga och har erfarenhet inom ett brett utbud av olika bokföringsdiscipliner. Du ser snabbt samband och kan dra slutsatser som är gynnsamma för företagets ekonomi.
Din goda planeringsförmåga gör att du är lugn även under pressade deadlines. Stor vikt läggs på dina kommunikativa egenskaper och vi värdesätter din förmåga att bemöta andra på ett professionellt och trevligt sätt.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Simplex Bemanning AB Hägersten
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 juni 2022
  • Ansök senast: 14 juli 2022

Besöksadress

Jakobsdalsvägen 13
Hägersten

Postadress

Jakobsdalsvägen 13
Hägersten, 12659

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024