Ekonomiasstent med erfarenhet av CoreView till internationell storbank

Ekonomiasstent med erfarenhet av CoreView till internationell storbank

Arbetsbeskrivning

Vår kund är ute efter dig som är noggrann, arbetar effektivt och är nyfiken på hur det är att arbeta med ekonomi på bank. Vi söker dig som är i början av din karriär, har en del erfarenhet av att jobba inom service och med CoreView, och som ser detta som en möjlighet att få in en fot på en av Europas största banker. Är det du? Sök redan idag!

OM TJÄNSTEN
Som Transactional Accountant ansvarar du för inkommande och utgående betalningar till och från Core systemen. Detta innebär bland annat:


* Bokning av utgående fakturor.
* Lösa okända betalningar (oidentifierade betalningar och betalningar utan kund-ID)
* Avsluta kundlån, lånekontrakt och återbetalning.


Förutom dagliga uppgifter och eftersläpningar kommer du att vara en del av ett team som arbetar inom ett betalningsområde som är i ständig förändring. Santander arbetar mot en mer elektronisk och automatiserad arbetsplats, samtidigt som de siktar på att centralisera in- och utbetalningsprocessen. Arbetsuppgifterna kan variera beroende på avdelningens behov.

Du erbjuds


* En dedikerad konsultchef och karriärpartner
* En fot in på en internationell storbank
* Som konsult för Academic Work erbjuder vi stora möjligheter för dig att växa professionellt, bygga ditt nätverk och skapa värdefulla kontakter för framtiden. Läs mer om vårt konsulterbjudande.


ARBETSUPPGIFTER
- Hantera inkommande betalningar i samtliga Core system. Boka betalningar och korregeringar.
- Hantera inkommande förfrågningar i samråd med stödfunktioner.
- Genomföra betalningar
- Identifiera och följa upp potentiella processer för att förbättra eller automatisera.
- Jobba med effektivisering av samtliga Core system.
- Dagligt kassaflöde till/från finansiella motparter.

VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare arbetslivserfernhet inom ex bank, service eller motsvarande.
- Har tidigare erfareneht av att jobba i CoreView.
- Har mycket goda kunskaper i excel.
- Har flytande kunskaper i svenska och engelska då du kommer använda språket i tjänsten.

Övrig information


* Start: Omgående
* Omfattning: Heltid, 6 månader med chans till förlängning.
* Placering: Stockholm, Solna.


Rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och kundens önskemål är att alla frågor rörande tjänsten hanteras av Academic Work.

Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals- och intervjufasen.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 november 2022
  • Ansök senast: 30 december 2022

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


1 februari 2023