Ekonomichef till Plast Petter i Hova

Ekonomichef till Plast Petter i Hova

Arbetsbeskrivning

Företagsinformation
Har du minst fem års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete och har några års erfarenhet i ledande befattning? Triggas du av utveckling och vill vara med att driva vår verksamhets framtida tillväxt? Kanske är detta din nästa utmaning?

Plast Petter AB är en specialisttillverkare av produkter i mjukplast som omsätter drygt 40 MSEK och har ca 30 medarbetare. Den egna tillverkningen finns i Hova och med kontor i Hova och Göteborg. Erbjudandet består av specialtillverkning i mjukplast mot kundens önskemål och standardprodukter med möjlighet till profilering i eget tryckeri. Huvudsakliga marknadsområden är kontorsvaror, profilprodukter, skyltning och förpackning samt konceptutveckling och legotillverkning.

Varumärket PETTER® står för en mycket hög produktkvalitet, ett tekniskt kunnande i absolut framkant och en hög affärsetik i långsiktiga affärsrelationer. Vi har "kapacitet för det stora och blick för det lilla". Det innebär att vi både levererar volymprodukter till Nordens ledande kontorsgrossister och ger det lilla företaget maximalt utrymme för verklig specialdesign. .

Läs mer om oss på www.plast-petter.se

Vi söker nu en driven och engagerad Ekonomichef med god affärsförståelse till vår verksamhet i Hova.

Tjänstebeskrivning
Som Ekonomichef hos oss har du det övergripande ansvaret för funktionerna ekonomi och administration. Du ansvarar för att dessa funktioner, genom ständig utveckling, effektivisering och optimering, är ett effektivt stöd till hela verksamheten.

Ansvarsområden och arbetsuppgifter är bl. a:
• Ekonomiska rapporter
• Månads- och årsbokslut
• Moms, skatteredovisning, deklarationer och årsredovisning
• Löpande bokföring och kontering
• Cash management-frågor
• Budget- och prognosarbete
• Inventering, Investeringar och anläggningsregister
• Analys och uppföljning
• Lön, sociala avgifter och pensionskostnader
• Initiera, utveckla och driva finansiella processer i företaget

Du ansvarar för och är ett stöd i alla ekonomiska frågor ut i organisationen och du är verksamhetens huvudansvariga kontaktperson mot externa parter som myndigheter, försäkringsbolag och revisorer.

Tjänsten är placerad i Hova, du rapporterar till VD och sitter med i ledningsgruppen.


Kvalifikationer
Du har ekonomisk högskoleutbildning eller motsvarande, minst 5 års erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete från tillverkande industri samt minst några års erfarenhet i ledande befattning. Dina kunskaper inom redovisning och finansiell rapportering är mycket goda.Du är en fena på Excel och har goda övergripande kunskaper i hur affärssystem fungerar. Det är meriterande om du har erfarenhet av Pyramid Business Studio. Dina kunskaper i svenska är mycket goda, både i tal och skrift.

Som person är du ansvarstagande, prestigelös och har ett genuint intresse att alltid leverera med hög kvalitet. Att driva förändring motiverar dig och du försöker alltid effektivisera i den mån det är möjligt. Du har erfarenhet av att utveckla rutiner och processer och har förmåga att pendla mellan operativa och strategiska arbetsuppgifter.
Du har en mycket god analytisk förmåga, har ett organiserat och strukturerat arbetssätt samt en god kommunikativ och pedagogisk förmåga.

Vad erbjuder Plast Petter dig?
Hos oss får du ett roligt jobb med varierande arbetsuppgifter i en händelserik miljö. Företaget är inne i en expansiv fas, både organiskt och genom förvärv, och det finns en tydlig utstakad strategi för framtida tillväxt. Investeringar i webb och nya säljverktyg ligger i planen med målsättning att öka synligheten samt beskriva erbjudandet på ett tydligare sätt. Det finns en stor optimism för framtiden och det är en sällsynt god och familjär sammanhållning bland medarbetarna.

Låter det intressant?
I den här rekryteringen samarbetar Plast Petter med rekryteringsföretaget Premier. Du kommer att bli anställd hos Plast Petter.

Du söker tjänsten genom Premiers hemsida, www.premier.se. Har du frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringschef Malou Olausson, tfn 0733-200 880 eller e-post malou.olausson@premier.se. Sista ansökningsdag är den 29 februari 2020 men då vi arbetar med löpande urval rekommenderar vi dig att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan!


Om Premier
Premier är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som har varit verksamt sedan 1993. Vi har verksamhet på 6 orter och är idag ca 500 anställda. Premier är en helhetsleverantör inom personaltillsättning där vi erbjuder både rekryterings- och konsultlösningar inom många olika tjänsteområden, t ex teknik, ekonomi, försäljning/marknad, HR, industri, lager/logistik och administration. Vår målsättning är att överträffa våra kunders, kandidaters och medarbetares förväntningar och alltid erbjuda bästa möjliga bemötande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Fredrik Moberg
033-136806
Magnus Fagerberg
0707-85 86 37
Anders Kristiansen

Pernilla Björn
0707858638
Malin Andersson
0707-858648
Marcus Andersson
0725-133900
Anders Kristiansen
0707858647
Lisa Hed
0722-534492
Magnus Fagerberg

Magnus Lindberg
0707858642

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Premier Service Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 februari 2020
  • Ansök senast: 29 februari 2020

Besöksadress

Torggatan 5, Trollhättan
None

Postadress

Torggatan 5
Trollhättan, 46134

Liknande jobb


CFO till Hello There

31 augusti 2020

31 augusti 2020

31 augusti 2020