Ekonomicontroller till Nyköpingshem

Ekonomicontroller till Nyköpingshem

Arbetsbeskrivning

I över 70 år har Nyköpingshem spelat en viktig roll i kommunens expansion och bostadsutveckling genom att bygga nytt, bygga till, bygga om och förvalta befintliga fastigheter. Med 4 000 bostäder är vi Nyköpings ledande bostadsföretag med gott om nöjda hyresgäster. Det tänker vi fortsätta att vara i 70 år till. Minst.

Nyköpingshem AB är ett kommunägt bolag. Vårt ägardirektiv är att bygga 1 000 nya bostäder till 2026, och vi är på god väg. Idag är vi cirka 75 personer som tillsammans arbetar för att våra hyresgäster ska trivas, samtidigt som vi arbetar utifrån affärsmässiga villkor.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som ekonomicontroller ansvarar du för att stödja företagets verksamhets- och affärsbehov med effektiva processer och verktyg inom ekonomiområdet. Tillsammans med dedikerade kollegor inom ekonomi, lön, IT, kommunikation och inköp stödjer ni övrig verksamhet i deras huvudprocesser.

Administrativa enheten fungerar som affärs- och verksamhetsstöd till övrig verksamhet inom ett antal expertområden och har således ett verksamhetsövergripande uppdrag.

Ekonomicontrollern:

- Ansvarar och säkerställer projekt- och anläggningsredovisning, skatteklassificeringar, lånereskontra samt likviditetsplanering.
- Ansvarar för upprättande av budget och prognos, inkluderande planering, genomförande och sammanställning av data till rapporter.
- Är delaktig i att planera och leda det operativa arbetet vid de månatliga uppföljningar, tertial, delårrapportering och bokslut.
- Är ett stöd för organisationen i ekonomifrågor och i budget och prognosarbetet.
- Driver och deltar i utvecklingen av ekonomifunktionens processer och rutiner samt säkerställer en god intern kontroll med IT som stöd.
- Ansvarar för att ta fram analyser till stöd för affärsverksamheten.
- Bevakar utveckling och nyheter för att säkerställa att aktuella redovisningsprinciper följs (K3).
- Stödjer och säkerställer bolagets moms- och bolagsskattefrågor samt fastighetsrelaterade redovisningsfrågor.

Din profil

Du har akademisk examen inom ekonomi med redovisningsinriktning och har minst fem års erfarenhet av rollen som ekonomicontroller och är därmed van att arbeta med budget, prognos, analys, uppföljning samt rapportering. Det är meriterande med erfarenhet från fastighetsförvaltande verksamhet. Du har goda systemkunskaper samt intresse och kunskap om digitalisering. Du är van att arbeta i affärs- och verksamhetssystem. Vidare har du lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och kan också förstå och kommunicera på engelska.

Du driver processer och tar ansvar för uppgifter genom att planera, organisera och prioritera. Genom ditt lyhörda sätt skapar du gott samarbete med företagets övriga avdelningar.

I den här rekryteringen kommer vi därför lägga stor vikt vid kompetenserna planering, initiativtagande, kommunikation, problemlösning och samarbete.

Ansök redan idag!

Ansökan

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag!

Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst och att uppdatera dina uppgifter i ditt CV.

Sök tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR. För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam;

Karolin Loström, karolin.lostrom@unikresurs.se, 0721 – 47 92 36

Kristina Lind, kristina.lind@unikresurs.se, 0767-78 15 13

Väl mött!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 september 2021
  • Ansök senast: 3 oktober 2021

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


24 april 2024

24 april 2024

ESG Reporting Analyst

24 april 2024

24 april 2024