Ekonomihandläggare , Sundsvall

Ekonomihandläggare , Sundsvall

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Skulle du beskriva dig som noggrann och analytisk samt en person som utför arbetet med hög kvalitet? Är du dessutom en lagspelare med förmåga att prioritera? Då kanske vi har rätt uppdrag för dig.


Vi söker nu en ekonomiassistent/handläggare till vår kunds ekonomiavdelning. Uppdraget är hos en av våra statliga myndigheter i Sundsvall.


Här får du arbeta i en spännande och viktigt verksamhet som bidrar till att skapa ett tryggt och säkert samhälle!


Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.

Ansvarsområden
I rollen som ekonomihandläggare kommer du att arbeta med löpande redovisning. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara att arbeta i leverantörsreskontran, såsom betalningar, återredovisningar, registrering och kontroll av leverantörer, kontering av fakturor, omföringar, support och stöd i konteringsfrågor till övrig verksamhet. Arbetsuppgifterna kommer att variera under perioden beroende på semesterplaneringen.


Ekonomiavdelningen ansvarar för myndighetens övergripande ekonomi och budget, finansiell redovisning, bokslut, samt redovisningen av EU:s egna medel. Avdelningen ger också stöd till organisationen inom ekonomi- och budgetområdet. Avdelningens personal finns lokaliserade på flera orter där Sundsvall är en av dessa.

Arbetstider
Heltid med start 2020-05-15 t.o.m 2020-09-15, med möjlighet till förlängning. Arbetstiderna är dagtid, enligt överenskommelse.

Kvalifikationer
Arbetet sker både på egen hand och tillsammans med andra och kräver därmed en god förmåga både av att arbeta självständigt och att kunna samarbeta. Arbetsbelastningen varierar och kan ibland vara högre, därför är det viktigt att du är stresstålig och har förmåga att prioritera ditt arbete, arbeta noggrant samt med kvalitet i fokus. 


Förutom ovan krävs även:


Gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning
Goda kunskaper i MS Office, främst Excel 
Arbetslivserfarenhet inom ekonomi
God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Att du har en god analytisk förmåga

Det är meriterande om du tidigare arbetat i Agresso och Raindance. Har du arbetat med statlig redovisning ser vi även det som meriterande.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Erfarenhet
Tidigare erfarenhet som ekonomiassistent eller liknande.

Ansökan
Ansök senast 2020-04-14, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.


För information: Ingela Gulliksson, Konsultchef, ingela.gulliksson@randstad.se.

Om företaget
Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster och erbjuder bemannings-, konsult- och rekryteringslösningar inom alla kompetensområden. Vi erbjuder även interim management, executive search och omställningstjänster. Vi har ett stort nätverk av bolag och kandidater vilket innebär att vi förmedlar hundratals jobb inom olika branscher, från Kiruna i norr till Malmö i söder. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och organisationer att nå deras sanna potential. Vi kallar det Human Forward.

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 8 april 2020
  • Ansök senast: 14 april 2020

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024