Enheten för hemlösa söker vik socialsekreterare till vuxensektionen

Enheten för hemlösa söker vik socialsekreterare till vuxensektionen

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Arbetsplatsbeskrivning
Enheten för Hemlösa tillhör Socialförvaltningen i Stockholms stad och har fina lokaler vid Medborgarplatsen mitt på Södermalm i centrala Stockholm.

Enheten för Hemlösa är samlokaliserad med Capio Maria Pelarbacken som är en sjukvårdsmottagning för personer i hemlöshet, och med Uppsökarenheten, allt för att underlätta och främja samverkan enheterna emellan. Enheten för hemlösas målgrupp är personer över 20 år i Stockholm stad som inte har haft kontakt med socialtjänsten i någon av stadens stadsdelar under de senaste två åren, och som vid sin första kontakt med oss lever i hemlöshet. Hos oss är vi experter på hemlöshet!



Vuxensektionen består av 11 socialsekreterare, gruppledare och en enhetschef. Vi är en grupp som tar stöd av varandra och tillsammans uppnår vi resultat. Vi tillvaratar medarbetarnas kompetens och utvecklingstankar som syftar till att förbättra kvalitén i verksamheten och bidrar till att nå målen. Vi är en trevlig och glad grupp som tar stöd av varandra.

Arbetsbeskrivning
Vårt uppdrag är att utifrån strukturerade bedömningsinstrument, ASI, utreda rätten till bistånd samt följa upp de beviljade insatserna med fokus på den enskildes process ur hemlöshet. Arbetet utgår från den lagstiftning och det kunskapsstöd som finns och du arbetar utifrån en evidensbaserad praktik, dvs. att du använder de tre kunskapskällorna; brukarnas perspektiv, teoretisk kunskap och beprövade erfarenheter. Vårt mål är att verksamheten genomsyras av hög professionalitet, en rättssäker handläggning och hög tillgänglighet. Bemötandefrågor är centrala, och vi arbetar aktivt med MI. Som stöd finns arbetsgruppens ärendegenomgångar, handledning, administrativt stöd samt stöd av gruppledare och biträdande enhetschef. Att arbeta som socialsekreterare hos oss innebär ett fritt och flexibelt arbete, där du självständigt lägger upp dina arbetsdagar. En stor del av arbetet går ut på att vara kreativ och konstruktiv, hitta lösningar och motivera våra klienter. Konstruktiva idéer som bidrar till nya arbets- och tankesätt uppmuntras och för den som så önskar finns stora möjligheter att själv forma sitt arbete inom ramen för vårt uppdrag.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har socionomexamen. Därtill vill vi att du har arbetat med myndighetsutövning i minst 1 år och är väl insatt i socialtjänst-, LVM-, sekretess- och förvaltningslagarna. Du har också MI och ASI-utbildning samt arbetat enligt dessa metoder.

Det är meriterande om du tidigare har arbetat med hemlösa som målgrupp samt om du har erfarenhet av att arbeta i Paraplyet. Utöver dina formella kompetenser kommer vi också se till följande: Vi söker dig som på ett självgående sätt gillar att strukturera och planera ditt arbete. Du har förmågan att hantera arbetssituationer som kräver stor flexibilitet och att du tar initiativ för att hitta lösningar. Du har ett gott bemötande och tycker om att skapa goda samarbeten. Vi söker också dig som har en förmåga att kommunicera på ett tydligt sätt och som gillar att arbeta efter uppsatta mål. Utöver detta så är det också en förutsättning att du trivs med visst administrativt arbete och dokumentation. Önskvärt är att du har körkort. Stor vikt kommer läggas vid din personliga lämplighet. Vi tillämpar individuell lönesättning. Ange gärna löneanspråk i din ansökan.




Övrigt
Vi kommer att gå igenom urvalet löpande så tveka inte att skicka in din ansökan till oss redan idag!

Inom Stockholms stad tillämpar vi friskvårdstimme och flexibel arbetstid. Vi har hälsocoacher som erbjuder löppass, promenader och andra aktiviteter.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter, bemanningsföretag och liknande.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Kontaktpersoner på detta företaget

Kommunikationchef Kristina Backlund

Regionchef Pernilla Blomkvist
02358403
Projektledare Clas Vallin
02358605
Förhandlingschef Marita Runquist
02358517
Förhandlingschef Marita Runquist
023-58517
Etableringsansvarig Micke Magnusson
0733051614
Utbildningschef Anna-Carin Herdebrant

Utbildningschef Anna-Carin Herdebrant
0731435266
Regionchef Liselotte Backlund
02358518
Affärsområdeschef Peter Johansson
02358501

Sammanfattning

  • Arbetsplats: 7-Eleven
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 februari 2020
  • Ansök senast: 4 mars 2020

Besöksadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM

Postadress

Sturegatan 56
STOCKHOLM, 11456

Liknande jobb


Socionom, Barnutredare

Socionom, Barnutredare

24 september 2020

24 september 2020

Metodstödjare Barn och ungdom

Metodstödjare Barn och ungdom

24 september 2020

Socialsekreterare

Socialsekreterare

24 september 2020