OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Staben, RK Kommunikation, Förvaltningsavdelningen
Vill du finnas med i händelsernas centrum och stödja Regeringskansliet kommunikationsavdelning? För en ansvarstagande och proaktiv administratör med servicekänsla erbjuder vi en roll i en händelserik miljö.
Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
Som enhetsadministratör hos oss bidrar du med kompetens och erfarenhet inom administration. Du kommer att arbeta med administrativa uppgifter kopplade till ärendehantering, personaladministration, enhets- och andra arrangemang samt minnesanteckningar och sammanställningar.
Enhetsadministratören ger även löpande stöd till kommunikationsdirektören och enhetens ledning. Det innebär hantering av kalendrar, bokningar och ledningsgruppsadministration. Du arbetar även med administration kring ramavtal och praktiskt stöd i samband med upphandlingar, veckobrev, e-postsändlistor samt administration för dokumenthanteringssystemet SharePoint. Därutöver ingår att skriva enklare notiser och publicera på intranätet samt att publicera dokument på regeringen.se.
Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.
Din bakgrund
För tjänsten är examen på gymnasienivå ett krav. Har du även annan utbildning från universitet eller högskola eller utbildning inom administration är det meriterande. Du har flera års erfarenhet av arbete som administratör inom större offentlig organisation. Erfarenhet från arbete inom kommunikationsverksamhet är en merit. Det är även meriterande om du har erfarenhet från statlig myndighet. Du ska ha mycket goda kunskaper i svenska och goda kunskaper i engelska samt officepaketet. Det är meriterande om du har goda kunskaper i Palasso, Agresso, EpiServer och SharePoint.
Dina egenskaper
Som person är du ansvarstagande och serviceinriktad. Du är van vid att ta egna initiativ samtidigt som du är noggrann och strukturerad. Vana av att arbeta både självständigt och i nära samverkan med andra är viktigt för tjänsten. Du har gott omdöme och en god stilistisk förmåga.
Övrigt
Anställningen inleds med sex månaders provanställning. Tillträde snarast. Anställningen omfattar 100% av en heltid. En säkerhetsprövning kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.
Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta biträdande kommunikationsdirektör Ola Hennung på 08-405 19 12, eller stabshandläggare Lena Thulin Kämpe på 08-405 91 22. Fackliga kontaktpersoner är Jesper Svarén för Saco, Inger Yalcin för ST och Erik Wilhelmsson för Seko. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 6 oktober 2020.
Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Tomas Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35