Enhetsadministratör - arbeta med administration i vår ekonomiverksamhet

Enhetsadministratör - arbeta med administration i vår ekonomiverksamhet

Arbetsbeskrivning

RK Ekonomi- och lön, Förvaltningsavdelningen
Gillar du att vara ”spindeln i nätet” och är en fena på att se till att administrativa processer fungerar effektivt och smidigt? Har du ett stort intresse för ordning och reda och trivs med att kunna bidra med god service? Då kan det här vara en roll för dig.

Din arbetsdag. Sveriges morgondag.
I arbetsuppgifterna ingår att ge administrativt stöd till verksamheten som förekommer på ekonomienheten. Du kommer att arbeta med bland annat enhetens beställningar, fakturamottaggning- och kontering, mötesadministration, viss personaladministration samt viss systemadministration avseende fakturahantering och övrig ärendehantering.

I rollen ingår också att vara enhetschefens ”högra hand”. Vi ser gärna att du är intresserad av ständiga förbättringar och att du identifierar utvecklingsområden och föreslår förbättringsåtgärder avseende det administrativa stödet till enheten. Arbetet på enheten innebär många kontakter inom hela Regeringskansliet, vilket förutsätter att du har lätt för att kommunicera – både muntligt och skriftligt – med medarbetare på alla nivåer i organisationen.

RK Ekonomi- och lön ansvarar för Regeringskansliets redovisning, ekonomi- och löneadministration och består av cirka 40 medarbetare fördelat på två sektioner och en stab.

Läs mer om vår verksamhet på www.regeringen.se.

Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieutbildning eller annan utbildning kombinerat med för befattningen relevant arbetslivserfarenhet. Du har flera års erfarenhet av kvalificerat administrativt stödarbete och erfarenhet från att författa minnesanteckningar, mötesprotokoll och rutinbeskrivningar. Det är viktigt att du har mycket goda kunskaper i Officepaketet inklusive e-post- och kalenderhantering i Outlook. Vidare har du god kunskap om fakturahanteringstjänsten Proceedo.

Det är meriterande om du har erfarenhet av fakturahantering, reseräkningar och utlägg samt ärendehantering inom Regeringskansliet. Erfarenhet av publicering via Optimizely CMS (f.d. EpiServer) är även det meriterande liksom kunskaper i Palasso, Unit4 ERP (Agresso) och SharePoint.

Dina egenskaper
För att lyckas i rollen krävs att du är noggrann, strukturerad och ansvarstagande samtidigt som du har lätt för att ta initiativ. Du är van att ge god service och samarbetar väl med chefer och kollegor. Vidare är du pedagogisk med god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.

Övrigt
Anställningen är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Tillträde enligt överenskommelse.
Befattningen är placerad i säkerhetsklass och en säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras innan beslut om anställning fattas.

Är du intresserad?
Vill du veta mer om jobbet och vad vi erbjuder, kontakta enhetschef Ewa Weijne på 08-405 40 04 eller HR-handläggare Lage Åsman som nås på 08-405 97 94. Fackliga kontaktpersoner är Johan Strokirk för Saco, Karina Åbom-Engberg för ST och Lars Vestberg för Seko. Du når dem via Regeringskansliets växel, 08-405 10 00. Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.

Välkommen att registrera din ansökan i vårt rekryteringsverktyg senast den 11 december 2022. 

 


Regeringskansliets uppdrag är att stödja regeringen i dess arbete med att styra Sverige och förverkliga sin politik. Här arbetar 4 700 personer, varav 600 utomlands. Regeringskansliet välkomnar sökande med olika bakgrund och erfarenheter. Vi ser jämställdhet och mångfald som en styrka och tillgång och vi arbetar aktivt för att vara en arbetsplats fri från diskriminering. Förvaltningsavdelningen ansvarar för myndighetsövergripande frågor som förändrings- och förnyelsearbete, ekonomi, arbetsgivarfrågor, kompetensförsörjning, kommunikation, säkerhet, it, bibliotek, arkiv och registratur samt för den gemensamma servicen i Regeringskansliet.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tomas  Engholm, Enhetschef
08-405 49 32
Bengt Gunnar Herrström, Saco
08-405 54 82
Per Anders Widell, ST
08-405 24 79
Ulrica  Gradin, Enhetschef
08-405 27 33
Annika Elmgart, Bitr. Enhetschef
08-405 2511
Bonde Svedberg, Personalhandläggare
08-405 45 60
Anita Engvoll, ST-RK
08-405 10 00
Carl van Duin, OF
08-405 10 00
Thomas Eneström, Saco-Fö
08-405 3967
Eva Corp, Kommunikationschef
08-405 50 35

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Regeringskansliet
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 november 2022
  • Ansök senast: 11 december 2022

Besöksadress

Jakobsgatan 24
None

Postadress

None
Stockholm, 10333

Liknande jobb


Områdesansvarig till Feriejobb

Områdesansvarig till Feriejobb

19 april 2024