Entreprenadingenjör med god förmåga att arbeta med digital information o...

Entreprenadingenjör med god förmåga att arbeta med digital information o...

Arbetsbeskrivning

Om konsultuppdraget

- Ort: Stockholm
- Uppdragslängd: Ca. 9 månader
- Uppdragsstart: Enligt ök.
- Sista ansökningsdagen: ansök snarast
- Omfattning: 100%
- OBS! Det är väldigt viktigt att du uppfyller skall-kraven för att vi överhuvudtaget ska kunna offerera dig, annars förkastar beställaren vårt anbud omgående där både din tid resp. vår tid går till spillo.


Arbetsbeskrivningen
Entreprenadsingenjören deltar i arbetet med att styra och följa upp entreprenadarbetena främst i en stödjande funktion. Man arbetar med och rapporterar till delprojektledare anläggning, projektledare och byggledning.

Det är en central roll med många kontakter. Arbetet innebär att hantera alla olika frågor av administrativ karaktär som uppkommer i samband med genomförande av entreprenader.

Det är en central roll med många kontakter. Arbetet innebär att hantera alla olika frågor av administrativ karaktär som uppkommer i samband med genomförande av entreprenader.

Arbetsuppgifter:

- Mötesadministration inkl. protokollföring
- Administration, handläggning och uppföljning av Underrättelser
- Styra, leda, handlägga, följa upp granskningsarbete
Styra, leda, handlägga, följa upp riskarbetet
Styra, leda, handlägga, följa upp krav i kravdatabas (Polarion)
- Handlägga fakturor
- Arbeta med kostnadsuppföljning och prognosarbete

- Ta fram och sammanställa underlag till tidsuppföljning
- Följa upp dokumentation i entreprenaden


Obligatoriska kompetenser och erfarenhet (skallkrav):
- Eftergymnasial utbildning inom bygg- och anläggningsområde eller motsvarande.
- Minst 2 ers erfarenhet av anläggningsprojekt.
- Minst 2 års erfarenhet som projektingenjör/projektledare och/eller projekteringsledare av ombyggnads-, installations- eller infrastrukturprojekt.
- Förmåga och erfarenhet av att arbeta med tidplaneprogram från minst 1 tidigare uppdrag
- God förmåga att arbeta med digital information och dokumenthantering från minst 1 tidigare uppdrag/projekt.
- Körkort.
- Minst 1 års erfarenhet av; att regelbundet, minst 10 gånger om året, genom arbete/skola inom relevant område, ha kommunicerat på Engelska i tal och skrift.
- Vid behov, ha erforderlig utbildning för att få vistas i spårmiljö. Minst TRI Tub Kategori 19.


Meriterande kompetenser och erfarenhet (börkrav):
- Minst 3 års erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter.
- Minst 3 års Erfarenhet från entreprenadverksamhet inom anläggning.
- Erfarenhet av att arbeta med ekonomi och fakturahantering i digitala system från minst 1 tidigare projekt.
- Kompetens och erfarenhet av att arbeta med digitala tidplaneverktyg från minst 1 tidigare projekt.


Önskemål om personliga egenskaper:

Samarbetsförmåga, lyhördhet, förmåga till "ordning och reda”, målinriktad, förmåga att arbeta självständigt, flexibel (förmåga att hantera arbete i en miljö där förutsättningarna förändras.)

______________________

Hur du kommer vidare

- Sök uppdraget genom denna annons
- I ansökan anger du ett kravställt timpris
- Lägg in ett CV på svenska i word-format
- Vi återkopplar genom plattformen om något behöver kompletteras eller förtydligas.
- Återkoppling sker vanligtvis från Kunden till oss inom 10 arbetsdagar från det att ansökningstiden utgått. Vi försöker återkoppla omgående till dig som kandidat snarast vi har ny information avseende din ansökan eller uppdraget. Skulle återkoppling dröja, vänligen kontakta oss via plattformen.


Inför en eventuell intervju meddelas du om vilken Kunden är i god tid.

Om Shaya Solutions

Konsult- och kompetenspartner inom IT, Management och Teknik.

Vi lägger ett stort fokus på kund-/konsultpartnernöjdhet och kvalité i våra leveranser och verkar idag i hela Sverige med utgångspunkt i Stockholm. Vårt motto är därför Ödmjukhet, Ihärdighet samt Flexibilitet.

Varmt välkommen att höra av dig vid frågor eller funderingar.

Annonsförsäljare undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Joseph Öberg Shaya

Ellen Falkenström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Shaya Solutions AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 25 maj 2022
  • Ansök senast: 7 juni 2022

Besöksadress

Frihamnsgatan 8, Stockholm
None

Postadress

Frihamnsgatan 8
Stockholm, 11556

Liknande jobb


Front Desk Staff

Front Desk Staff

16 april 2024

15 april 2024

21 september 2023

Administratör till Enköping

Administratör till Enköping

21 september 2023