Erfaren ekonomiassistent sökes till gamingbolaget

Erfaren ekonomiassistent sökes till gamingbolaget

Arbetsbeskrivning

Har du erfarenhet av löpande bokföring och ett intresse för att arbeta med siffror? MindArk söker nu en ekonomiassistent på heltid, här får du chansen att arbeta i en varierad roll inom ekonomi/administration, kundsupport samt kontorsservice! Hos MindArk möter du dagligen nya utmaningar i en varm och stöttande företagsmiljö. Urval sker löpande så välkommen in med din ansökan redan idag!

OM TJÄNSTEN
MindArk är bolaget bakom datorspelet Entropia Universe som nu söker sin nästa medarbetare till deras kontor på Järntorget där du som ekonomiassistent får arbeta ad-hoc i ett härligt team på 4 personer.

När du kliver in på MindArks centralt belägna kontor möts du av en trivsam kontorsmiljö med utsikt över både Järntorget och Skansen Kronan. Personalen har tillgång till en stor terrass med lunchbord. Du möts vidare av en kompetent och prestigelös företagskultur där medarbetarna utvecklas och utbyter sin expertis mellan varandra. På denna arbetsplats brinner man för sitt arbete och Mindark sätter stort värde i sina medarbetare.

Tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Academic Work men du kommer att anställas direkt hos MindArk.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten kommer innebära en del varierande uppgifter med fokus på ekonomi/administration, kundsupport samt kontorsservice. Arbetsuppgifterna består av bland annat:


* Löpande bokföring med affärshändelser i olika valutor.
* Direktbetalningar till kunder i olika valutor.
* Vinstdelning till partners i flera länder.
* Månadsavstämningar av samtliga valutakonton.
* Beräkning av växlingsavgifter i Entropia Universe gällande spelets virtuella valuta PED.
* Ansvara för vissa delar av den ekonomirelaterade supporten för kunder i Entropia Universe. Sker på engelska i bolagets supportverktyg (ingen kundsupport görs per telefon).
* Ansvara för trivsel på kontoret såsom enklare service av kaffemaskinerna samt fylla på kaffe, hålla ordning på de allmänna ytorna som t.ex konferensrummen, så att det ser trevligt ut.
* Administrera bokningar, hantera in- och utgående post och inköp av kontorsmaterial etc.
* Ansvara för växeltelefonen med inkommande samtal på svenska och engelska.


VI SÖKER DIG SOM
* Har 3-5 års erfarenhet av en liknande ekonomiroll och inom service.


* Självgående i grundläggande bokföring.
* Har god dator- och systemvana inom exempelvis Office-paketet då excel används i stor utsträckning för många arbetsuppgifter.
* Är obehindrad i det svenska och engelska språket i tal och skrift.
* Trivs i en verksamhetsnära och serviceinriktad roll.


Det är meriterande om du har:


* Vana av att hantera olika valutor.
* Erfarenhet av utlandsbetalningar.


Vi söker dig som är noggrann, flexibel och kommunikativ som person. Du trivs att arbeta i nära samarbete med kollegor och ser det som en självklarhet att stötta upp och hjälpa till när det behövs. Du arbetar strukturerat med prioriteringar och är van att ta egna initiativ. För att axla rollen krävs det att du är prestigelös då du kommer arbeta med varierande arbetsuppgifter. Tjänsten passar dig som drivs av att lösa problem och gillar att jobba med siffror.

På kontoret finns det även hundar så vi ser att du som söker inte är hundrädd eller allergisk. En förmån är att ta med egen hund till jobbet, om du har en hund som trivs med andra hundar och människor.

Övrig information


* Start: Augusti/September
* Omfattning: Heltid
* Lön: Marknadsmässig
* Schema: Kontorstider
* Placering: Järntorget 8, 413 04 Göteborg
* Kontaktuppgifter: Rekryteringskonsult Philip Arcangioli.
* Den här rekryteringsprocessen hanteras av Academic Work och MindArk’s önskemål är att alla


INFORMATION OM FÖRETAGET
Läs mer på MindArk’s hemsida!

Kontaktpersoner på detta företaget

Sara Frykedal

Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén

Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd

Konsultchef Catrin Laudon

Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon

Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Academic Work
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 juli 2021
  • Ansök senast: 21 augusti 2021

Besöksadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm

Postadress

Lindstedtsvägen 24
Stockholm, 11428

Liknande jobb


Kontorsadministratör/ekonomiassistent sökes!

27 juli 2021

Ekonom

27 juli 2021

Ekonomiassistent/administratör 100 %

Ekonomiassistent/administratör 100 %

27 juli 2021

Vikarierande ekonomiassistent till Voith

Vikarierande ekonomiassistent till Voith

27 juli 2021