Erfaren ekonomiassistent till Svenska Hem

Erfaren ekonomiassistent till Svenska Hem

Arbetsbeskrivning

Svenska Hem i Bromma är en familjeägd exploatör av fastigheter och tillika varumärket för en större familjeägd koncern. Vi utvecklar och producerar bostadsprojekt, fn främst i Stockholm och Göteborg.
Vi behöver nu stärka upp ekonomiavdelningen och söker därför ytterligare en ekonomiassistent på heltid. Idag är vi 16 anställda varav 10 arbetar från vårt huvudkontor i Sundbyberg.
Det här är en bred roll där du erbjuds ett omväxlande arbete som innefattar allt från reskontra, bankavstämningar, moms, internavstämningar, löpande bokföring och mycket annat.
Vi är en stor koncern med flertalet bolag men fungerar i många fall som ett litet företag där man spontant kan behöva hjälpa till med andra/andras uppgifter. Därför ser vi att du är teamorienterad, samarbetsvillig och prestigelös.
Ytterligare ord som beskriver dig som person är bland annat självgående, strukturerad och noggrann.
Självgående för att du slipper micromanagement och någon som hänger över axeln i allt du gör, noggrann då det är siffror du arbetar med och strukturerad eftersom det alltid finns att göra om dagarna.
Dina arbetsuppgifter kan komma ha viss naturlig variation av nedan eller längre fram få större fokus på vissa av dem. Vi är under en positiv tillväxtfas med nytt spännande projekt och bitar av arbetsrollen är delvis ny.
Uppgifter inbegriper bland annat:
Löpande redovisning
Leverantörsreskontra: Inläsning/kontroll, kontering, attest, ta fram betalningsförslag
Kundreskontra: Fakturering, inbetalningar, påminnelser/inkasso
In- och utbetalningar
Hyresavisering
Utlägg/kvittoredovisning
Avstämningar
Momsavstämning/rapportering
Behjälplig vid bokslut
Övriga förekommande uppgifter på en ekonomiavdelning

Vi ser även att du har:
Utbildning inom ekonomi samt minst två års erfarenhet
Goda kunskaper i Office med fokus på Excel, Word och Outlook
Kan uttrycka sig väl i tal och skrift på svenska och engelska för att kommunicera med kollegor, kunder och leverantörer

Vi arbetar i Visma Byråstöd (Administration 2000) och Palette (elektronisk fakturahantering). Du får gärna ha erfarenhet från dessa program eller minst vara nyfiken och lätt för att lära dig nya system.
Du har känsla för service mot verksamheten och är van att styra upp olika frågor. Att ta ansvar både för egna och gemensamma uppgifter ses som positivt och är naturligt för dig.
Du har lätt för att samarbeta och även arbeta prestigelöst och flexibelt. Du har ett eget driv och kan arbeta självständigt samtidigt som du gillar att vara en i gruppen. Du är van att hålla dealines och är orädd för att kavla upp ärmarna och köra om det behövs. Du har en positiv inställning och är en problemlösare.
Till sist ser vi att du har ett genuint intresse för ekonomiarbetet för att trivas i din nya roll.
Om du passa in i denna profil och "gärna visar framfötterna" kommer du inte hållas tillbaka i din utveckling.
Detta är en direktrekrytering till företaget Svenska Hem i Bromma AB som har sitt huvudkontor placerat i Sundbyberg. Rekryteringspartner är Personalstyrkan i Sverige AB.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Svenska Hem i Bromma SUNDBYBERG
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 maj 2020
  • Ansök senast: 26 juni 2020

Liknande jobb


18 april 2024

Financial Assistant

Financial Assistant

17 april 2024